Schetsboek van Miepie

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Eric61

Re: Schetsboek van Miepie

Bericht door Eric61 »

Jouw 'vluggertjes' zijn prachtig om te zien.
Hoog waarnemingsvermogen en dat nog eens neerzetten ... 't is niet iedereen gegeven.
Heel knap! :thumbs:
Miepie

Bericht door Miepie »

Dank voor het mooie compliment Eric!
Coen

Bericht door Coen »

Hele nuttige vingeroefeningen. Ook het '3d' tekenen, gaat je goed af.
Leuk ook om te zien hoe actief je bent.
Dat inspireert mij weer.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Miepie

Bericht door Miepie »

Bedankt Coen!
Die wekelijkse tekenles helpt om ermee bezig te blijven.
Dit forum inspireert mij ook!
RiksGewijs

Bericht door RiksGewijs »

Ik had deze even gemist. Werkelijk! Dit is toch erg goed gedaan. Doe ik toch uren en uren over... :fwt: :fwt: :fwt:
Miepie

Bericht door Miepie »

Dank je Rik, maar ik kan er ook uren over doen hoor! Ik ben nu aan het proberen een keer een tekening daadwerkelijk af te maken (een alpenchalet) maar daar ben ik dus al dagen mee bezig. En dan staat er alleen nog maar een grove opzet, die ik al minstens 3 keer opnieuw heb moeten tekenen omdat er niks van klopte :lol: Ik weet niet of van een plaatje natekenen lastiger is, of dat het aan het onderwerp ligt...
RiksGewijs

Ik ben ook vaak overnieuw begonnen met een tekening. En dan nog vaak gummen, gummen en gummen. Maar iemand heeft ooit tegen mij gezegd, dat ik de tekening altijd moet afmaken. En dat ik dan pas kan beoordelen als het af is. Soms doe ik weken over een tekening. Maar maak deze af en dan begin ik aan een andere. Dat doe ik met alles zo. Dat is de autist in mij zeg maar. :fwt: :fwt: :fwt:
Miepie

Bericht door Miepie »

Knap dat je altijd projecten altijd afmaakt Rik! Lijkt me dat je leven dan een stuk overzichtelijker is.
Ik moet me ook maar gaan voornemen om in ieder geval meer tekeningen af te maken. Is ook een stuk leerzamer. Ik heb alleen niet zoveel geduld. Volgende keer maar aan de tekenlerares vragen hoe ik dat kan aanpakken.
RiksGewijs

Probeer de tekening toch gewoon af te maken. Alleen dan heb je resultaat. En dat is dan echt beter dan je denkt. Geloof mij of niet. Ik heb heel lang geleden mij zelf afgesproken dat ik 1 project tegelijk doe. Deze dan af maak voordat ik iets anders aan ga. Was in het begin wel lastig. Maar doordat ik dit met mij zelf had afgesproken lukt dit wel. Misschien een idee om eens te proberen.
Coen

Bericht door Coen »

Ik ben ook geen ster in het afmaken van tekeningen. Er liggen er vrijwel altijd een paar te wachten. Mijn probleem is vooral dat ik de interesse in de tekening verlies of een ander idee leuker vind.
Miepie

Bericht door Miepie »

Heel herkenbaar Coen!

Ik heb je tip in de afgelopen weken geprobeerd Rik, maar het lukt nog niet. Mijn vriend zegt dat het ook al goed is als ik steeds wat verder kom met een tekening afmaken. Hopelijk lukt het dan uiteindelijk wel!
Aan het eind van het cursusjaar zal er een expositie zijn, maar ik denk niet dat ik daar aan mee kan doen. Vind ik niet erg hoor, ik kom daar vooral om te leren, en volgens mij ben ik al wat verder gekomen :)
RiksGewijs

Als je gewoon stukje bij beetje bewust blijft en steeds blijft geloven in jezelf, word het vanzelf beter met het afmaken. Geef het tijd. Net zoals alles in het leven. Als je gewoontes probeert te veranderen gaat dit ook niet vanzelf. Het afmaken van iets is een gewoonte.

Ik hoop wel dat je straks dan toch een expositie kunt houden. Dit is misschien een soort worst die je voor je kunt houden om toch tekeningen af te maken.
Miepie

Bericht door Miepie »

Ik heb nog steeds geen tekeningen afgemaakt, maar ben wel aan het oefenen, vooral met kleur. Ik weet niet of het aan mij ligt of aan het papier, maar kleuren met kleurpotloden wil nog niet echt lukken.
Hieronder wat foto's van een aantal projectjes waar ik mee bezig ben.

Een vogelhuisje in de tuin van mijn ouders. O.a. oefeningetjes met compositie en hoe ik het wil weergeven: met of zonder fineliner.
20200621_191111.jpg
20240322_201310.jpg
20240322_203946.jpg
20240322_204001.jpg
Miepie

Bericht door Miepie »

Ik had verschillende pogingen gedaan om een volledige tekening te maken van het vogelhuis, maar raakte gefrustreerd. Dus kreeg ik zin om iets uit mijn hoofd te tekenen:
20240322_135632.jpg

En dit was mijn poging om de schets van een camee uit een van mijn eerste posts uit te werken. De tekening is nog lang niet af, maar ik heb toch de neiging om opnieuw te beginnen:
20240322_201945.jpg

En hier is nog een plant:
20240310_155215.jpg
Coen

Bericht door Coen »

Hele mooie oefeningen hoor! En er is toch weinig mis met stoppen als je de belangstelling wat verliest? Het is alleen jammer als je je echt hebt voorgenomen om niet te oefenen, maar werkelijk te produceren. In dat geval laat ik Banksy reageren: Ïf you get tired, learn to rest, not to quit".
Met of zonder fineliner is een keuze en er is ook al weer niets mis mee om beide technieken te proberen. Ondertussen zijn dat echt gave tekeningen. Dat bijkomende portretje van die vrouw is trouwens prachtig.
Je mag je ook al duidelijk verlaten op je fantasie: die stierenkop met Griekse uitstraling mag er zijn! En hij oogt ook nog eens af!! :) De laatste twee schetsen zijn ook zeker geslaagd! Heel sfeervol en bovenal kundig gemaakt. De maker kan er wat van!
Je hebt er aardig wat uurtjes inzitten en die betalen zich uit.
Plaats reactie