Hallo, ik ben weer begonnen om deze hobby meer vorm te geven en er meer tijd aan te gaan besteden.
Van m'n middelbare school had ik nog een set aquarel liggen (20 jaar geleden ), Talens met 24 napjes.
Nu vraag ik me af of dit nog oke is of dat ik beter een nieuwe set kan kopen, ook vooral omdat de lichtere kleuren wat vreemd in mijn ogen opdrogen.
Zien jullie wat ik zie en wat vinden jullie ervan?
Vraag over soort aquarel
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: Vraag over soort aquarel
Talens is in mijn oog altijd een goed merk geweest. Maar waar het vooral om gaat is de pigment waarde van de verf. Onderlaatst kreeg ik bijvoorbeeld een klein (en handig) doosje van Action. Daar was niks mis mee. Alleen kost het je dan meerdere lagen om het gewenste resultaat te bereiken. En, verf die oud is en in tubes zit bijvoorbeeld, is mijn ervaring, gaat soms korrelen. In het resultaat zie je dan pigment stipjes of vlekjes ontstaan.
Wil je voor safe? Dan kun je beter een mooi nieuw setje kopen om je hobby zonder tegenvallers te hervatten! Ik heb een set van 48 kleuren van het merk Rubye, premium kwaliteit. Onbekend merk misschien. Maar prachtige resultaten! Succes verder. We zien snel werk van je hier. Ik laat mij graag door je inspireren!
Wil je voor safe? Dan kun je beter een mooi nieuw setje kopen om je hobby zonder tegenvallers te hervatten! Ik heb een set van 48 kleuren van het merk Rubye, premium kwaliteit. Onbekend merk misschien. Maar prachtige resultaten! Succes verder. We zien snel werk van je hier. Ik laat mij graag door je inspireren!
Denk ook wel dat je maar beter op 'safe' speelt en eerder voor nieuwe set gaat.
Kost je een kleinigheidje meer misschien maar bespaart je de ellende van miskoop.
Succes en welkom
Kost je een kleinigheidje meer misschien maar bespaart je de ellende van miskoop.
Succes en welkom
Wat kan er mee mis gaan? Het is toch geen Franse kaas. Als je het gewoon weer nat maakt, moet het goed gaan. En wat is vreemd opdrogen? Aquarel droogt sowieso flink lichter op. En veel hangt ook af van het papier dat je gebruikt. Ik zou als beginner juist eerst even hiermee schilderen, dan kan je altijd na wat ervaringen kiezen voor nieuwe verf. Misschien krijg je wel behoefte aan tubetjes.
Wat anders: 24 kleuren is veel te veel, zeker voor een beginner. Als je nieuwe verf gaat kopen, beperk je dan tot 6 kleuren, een warme en een koele variant van rood, geel en blauw.
Wat anders: 24 kleuren is veel te veel, zeker voor een beginner. Als je nieuwe verf gaat kopen, beperk je dan tot 6 kleuren, een warme en een koele variant van rood, geel en blauw.
Aquarelverf (goede kwaliteit) kan erg lang mee gaan. Maar 20 jaar is wel erg lang inderdaad. Ik zou denk ik ook nieuwe aanschaffen.....