Drie bomen

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
robert.s
Contacteer:

Drie bomen

Bericht door robert.s »

Afbeelding

Olie op Canvas 24x30
( Cobra Watermengbare Olieverf Artist )

Ik ben ondertussen overgestapt op H2O Olie dus wat Olieverf gekocht van Cobra (Talens) en bevalt me heel goed en dekt perfect. Dit is mijn eerste olieverfschilderij.
"De gene die jouw schilderij niet kan waarderen of een kritische opmerking kan maken heeft geen gevoel van kunst." Robert.S
unikap

Re: Drie bomen

Bericht door unikap »

Mooi, de werkjes beginnen te komen.
De apppel lijkt een Elstar in correcte lichtweergave en een vlotte toets.
De bomen lijken regelrecht uit de omgeving van Arles te komen.
De stijl van Vincent is onmiskenbaar.
Ben benieuwd hoe je dat toepast op grotere landschappen.
succes jed
robert.s
Contacteer:

Bericht door robert.s »

Dankjewel Jed! Ik wil inderdaad grotere landschappen ook schilderen dat lijk me moeilijker maar nu begin ik met baby stapjes :)

Groetjes. Robert
"De gene die jouw schilderij niet kan waarderen of een kritische opmerking kan maken heeft geen gevoel van kunst." Robert.S
Coen

Bericht door Coen »

Ik zie de invloed van Van Gogh op je werk natuurlijk ook. Mooi, hoe je de schaduw onder de bomen vorm hebt gegeven. Die bomen hebben een boeiende vorm van je gekregen. Behalve met grootte en positionering, kun je ook via kleur nog duidelijk maken dat de ene boom verder staat dan de andere.
Het bladerdak vind ik wat minder geslaagd. De bladeren komen als heel groot over en de groene massa - hoewel met veel lucht die er doorkomt - oogt nogal zwaar en hier wreekt het zich dat via de kleur niet duidelijk is welk bladerdak voor, en welke achterstaat.
Dat laat allemaal onverlet dat je een prestatie hebt geleverd! Ik zie een doek dat met succes is geïnspireerd op het werk van Vincent van Gogh. De losse toets ervan komt heel natuurlijk over. Het zomerse karakter en de frisse kleuren doen de rest.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
robert.s
Contacteer:

Bericht door robert.s »

Bedankt voor de goede tips en de complimenten Coen!
Eric61

Bericht door Eric61 »

Mooie impressie.
Het bladerdek van de bomen is inderdaad 'egaal' waarbij een andere tint per boom wellicht een duidelijker idee heeft.
Het valt me op dat de lucht en ondergrond naderhand werd opgevuld (denk ik). De eerste onderschildering komt hierdoor veel zichtbaar.
Maar hoe dan ook niet voor niks een 'impressie. ;)
Prima werk! :paint:
robert.s
Contacteer:

Bericht door robert.s »

Inderdaad de ondergrond naderhand gevuld maar de lucht niet ik wilde de lijnen (contouren) beetje laaten zien dat is inderdaad wel om te zien bij de bomen.

Bedankt voor je reactie!
Kwastje

Bericht door Kwastje »

Ha Robert,
Goed gedaan hoor, kleuren zijn mooi en er zit echt beweging in.
Ben benieuwd naar je volgende werk
iwert86

Bericht door iwert86 »

Vindt deze ook aardig geslaagd, wil zelf ook deze kant weer opgaan met deze stijl
Plaats reactie