Hallo,
Ik heb laatst via Marktplaats Daniel Smith aquarelverf gekocht. Nou zit deze verf in lege doppen, IPV in halve napjes. Ze zitten ook los in de doppen (gewoon oude frisdrank doppen) dus dat vind ik niet zo handig.
Nou vroeg ik me af als ik ze fijn snij in kleine korreltjes en ze dan in halve napjes doe kan ik er dan water bij doen en ze dan weer laten opdrogen? Zodat ik de verf in halve napjes heb en ze dus in mijn aquarelblik kan doen. Moet ik er nog een bind middel bij doen of is alleen water voldoende? Soms zie ik op YouTube ook dingen over honing of glycerine erbij doen??
Heeft iemand hier ervaring mee of tips hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Ik hoor het heel graag!
Hoe uitgedroogde aquarelverf in napjes doen?
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: Hoe uitgedroogde aquarelverf in napjes doen?
Ervaring met aquarelverf heb ik niet maar ik vermoed dat een vijzel met stamper je hierbij wel kan helpen.
Eenmaal verpulverd lijkt me een paar druppels water te volstaan om opnieuw een 'vaste' bodem te krijgen in de napjes.
Verkrijgbaar bij Gerstaecker e.a.
Zoek even op 'vijzel voor aquarelverf'.
Succes !
Eenmaal verpulverd lijkt me een paar druppels water te volstaan om opnieuw een 'vaste' bodem te krijgen in de napjes.
Verkrijgbaar bij Gerstaecker e.a.
Zoek even op 'vijzel voor aquarelverf'.
Succes !
Gewoon nat maken, uurtje geduld en als het nat genoeg blijkt kun je ermee aan de gang, zo niet, water toevoegen, maar echte pasta
wordt het meestal niet meer.
Zelf hergebruik ik hele oude verf op de mengpanelen todat ze als brokjes eraf valt en onvindbaar blijkt.
Verpulveren gaat misschien ook met jus- of soep-lepel en een schroevendraaier ondersteboven als vijzel.
succes jed
wordt het meestal niet meer.
Zelf hergebruik ik hele oude verf op de mengpanelen todat ze als brokjes eraf valt en onvindbaar blijkt.
Verpulveren gaat misschien ook met jus- of soep-lepel en een schroevendraaier ondersteboven als vijzel.
succes jed
- Maria_Anne
- Contacteer:
Wat Unikap zegt. Wat een gekneuter overigens, in frisdrankdoppen... Ik zou zelf terughoudend zijn met bindmiddelen omdat het negatieve invloed gaat hebben op je pigmentverdeling als je het gaat toepassen.
Ik zag laatst iets hendigs; met een pipetje je verf natmaken! Dat scheelt een hoop gepenseel en is goed te doseren.
Ik zag laatst iets hendigs; met een pipetje je verf natmaken! Dat scheelt een hoop gepenseel en is goed te doseren.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
Merkwaardig hoor, in frisdrankdoppen. En hoe weet je dan dat het DS is? Als het echt DS is, dus van hoge kwaliteit, dan zou het altijd weer herbruikbaar moeten zijn.
Ik doe DS-verf in napjes en kan het makkelijk hergebruiken. Sennelier werkt nog beter.
Zie ook het "napjes vullen met verf uit tubes", een paar items lager in de lijst.
Ik doe DS-verf in napjes en kan het makkelijk hergebruiken. Sennelier werkt nog beter.
Zie ook het "napjes vullen met verf uit tubes", een paar items lager in de lijst.