Opa en Teun

Hier kun je je eigen aquarels en/of gewassen tekeningen plaatsen.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
Maria_Anne
Contacteer:

Opa en Teun

Bericht door Maria_Anne »

Tussendoortje :)

Het werk is klaar maar feedback is altijd welkom :)

118D9A98-CC43-40BC-9C32-F8FEC931B147.jpeg
6ED2034F-B135-4195-823D-33DA287BA83E.jpeg
IMG_1817.jpeg
DF01384D-F1C5-4C70-8320-81C79000D9E1.jpeg
DAABA061-E1D9-4570-9BB2-9A149B3B322F.jpeg
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
Maria_Anne
Contacteer:

Re: Opa en Teun

7F5C6E2E-530F-464D-934D-536114058E92.jpeg
IMG_1906.jpeg
IMG_1953.jpeg
En het eindresultaat:
A3D27267-3B00-476B-959B-AE09ACA06457.jpeg
julie lapin

Bericht door julie lapin »

mooi ! het heeft de frisheid van een aquarel en is tegelijk een goede karakterstudie,expressieve blik en houding van teun (dat armpje :) ) , spontane losse tekening en toch ook gedetailleerd,
Maria_Anne
Contacteer:

Dankjewel, Julie!!
Ja dat armpje, geweldig he :)
Precies de stijl die ik beoogde. Mijn vader heeft hier een zwart krijtstreep pak aan, ik had het ultramarijn opgezet en vond het eigenlijk wel leuk zo te laten. Al die streepjes uitsparen zou denk ik een ultra-druk schilderij hebben gekweekt, denk je niet?
Coen

Bericht door Coen »

Een schitterende prent, Marieke! Heel evenwichtig en met een boel expressie. Leuk om de verschillende fasen te zien. De tweede laat al zien hoe trefzeker je was: die schaduwen zijn zo goed geplaatst. Het uiteindelijke resultaat is om door een ringetje te halen! Een aandoenlijk tafereel van een grootvader en kleinzoon.
Mooi hoe de hand van Pleun en de hand van z'n opa een belangrijke rol spelen in je werk. Wel denk ik dat je werkte van een foto die van dichtbij gemaakt werd, waardoor opa's hand wat te groot is uitgevallen. Die hand is verder overigens voortreffelijk geschilderd. Knap hoe je met dat toefje wit - waarschijnlijk een uitsparing - de pink in Pleuns hand zichtbaar maakt. Vele hoogtepunten: de poster, de flessen wijn, zonder dat ze het hoofdthema weten te verdringen. Het shirt van je vader is mij iets te blauw, maar het werk lijdt er niet onder. Ik ben erg onder de indruk van je vlotte, spontane werk.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Maria_Anne
Contacteer:

Wat een feestje weer, jouw commentaar. Veel dank daarvoor!
Ik was zelf ook verrast over hoe treffend de portretten an sich waren. Ogen wat groot - gebeurt mij altijd - maar dat maakt het denk ik ook wel weer sprekender.
Je hebt gelijk, de foto is door schoonzus met een telefoon gemaakt, het was natuurlijk een moment en in een gekke hoek.. die uitvergroting zie ik nu ook. Dat was anders als het live gemaakt zou zijn. Maar die kunst beheers ik helaas niet.
Leuk dat je zegt dat alles in evenwicht is, dat was natuurlijk wel spannend, wat maak ik wel? Wat laat ik weg? Een geluidsbox op de achtergrond linksboven heb ik bv weggelaten, evenals de verdere uitwerking vh colbert. Met verschillende visies en smaken als resultaat natuurlijk.
Nogmaals dank voor je uitgebreide blik!
Plaats reactie