Waterverf en wit...
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
-
Waterverf en wit...
ok, ik heb hier een heel mooi schilderij gevonden... alleen vraag ik me af ., hoe krijgt tie het weer wit... als ik iets weer wit wil maken lukt dat meestal niet...
of gebruikt hij dan andere verf ofzo?
https://www.youtube.com/watch?v=KNnTylzLLss
of gebruikt hij dan andere verf ofzo?
https://www.youtube.com/watch?v=KNnTylzLLss
-
Re: Waterverf en wit...
ok, kheb nog eens gekeken... het lijkt mij dat het andere soort verf is...
- Silverwrit
Awesome filmpje, though. Bedankt voor het delen!
Je kunt witte verf specifiek bedoeld voor aquarel wel in de verfwinkel vinden. Dat is een dekkende witte verf op waterbasis, meestal in kleine tube, die ontwikkeld is als alternatief voor het uitsparen van witte vlakken.
Je kunt witte verf specifiek bedoeld voor aquarel wel in de verfwinkel vinden. Dat is een dekkende witte verf op waterbasis, meestal in kleine tube, die ontwikkeld is als alternatief voor het uitsparen van witte vlakken.
Ik zag in zijn lijst staan dat hij gewoon aquarelverf gebruikt. Hij zal voor het wit Gouache gebruikt hebben. Dat is ook waterverf, maar dekkend en niet transparant zoals de aquarel.
- AtelierBrigitte
- Contacteer:
Eigenlijk is het bij aquarel niet de bedoeling dat je wit gebruikt. Je zult vooraf moeten bedenken wat wit moet blijven en dat uitsparen tijdens het schilderen (of met maskeervloeistof bedekken dat je er later weer af kunt halen). Maar dat is de hele strenge leer van de aquarel en je moet doen waar jij je lekker bij voelt.
Zoals Philomeen al aangeeft, vaak wordt dan goache gebruikt als je toch weer even wat wit wilt hebben.
Ander mooi effect is als je wit pastelkrijt gebruikt.
Zoals Philomeen al aangeeft, vaak wordt dan goache gebruikt als je toch weer even wat wit wilt hebben.
Ander mooi effect is als je wit pastelkrijt gebruikt.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.
---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
-
ok bedankt voor de replays... weet ik dat ook weer, het ziet er wel heel goed uit... misschien ga ik het ook eens proberen... ben nu vooral met gezichten bezig... de juiste verhoudingen enz van neus, mond, ogen en oren...en haar , wat best lastig is.
gr
gr
Ik denk niet dat de aquarellist wit gebruikt om de "witte" accenten aan te brengen. Het papier wordt weer nat gemaakt en de natte verf wordt opgenomen met het penseel. Als je goed kijkt zie je dat er een groene kleurwaas achterblijft.
- Maria_Anne
- Contacteer:
In je YouTube linkje wordt denk ik gouache/plakkaatverf gebruikt of een ander middel om het wit voor de maan, de figuur en de sterren/spatten te bewerkstelligen. Ikzelf ben zo'n 'hele strenge' amateur die al het wit in mijn aquarel uitspaart. Vergt wat planning maar dat geeft wel het meest frisse wit i.m.o.. Broodje Ham, als je hier nog rondkijkt; nog iets mee gedaan?
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip