Verkleuring wit pastelkrijt

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
RichardsArt

Verkleuring wit pastelkrijt

Bericht door RichardsArt »

Hallo,

Ik heb even een lange tijd niets van mij laten horen met herstel ziekte, maar ben weer begonnen met een opdracht portrait zwart/wit van potlood en pastelkrijt.

Nu komt het. Het is was bijna af. Ik had even een aantal dagen afstand gedaan, omdat ik even wat andere dingen had en werken natuurlijk.

Nu dacht ik, laat ik een keer buiten met het mooie weer onder een afdak op een grote tafel met Geen directe zonlicht, de tekening afmaken.

Tot mijn verbazing is het witte krijt vlakken, geelachtig verkleurd. Het lijkt hele velle lichtgeving af te geven met een soort licht geel, grijzige gloed. :'((

Heeft dit te maken met verzuring van het papier met chemische reactie met het krijt of zijn er andere oorzaken?

Wie kan mijn hiermee helpen?

Hartelijk dank alvast, :sun:

Groeten Richard.
unikap

Re: Verkleuring wit pastelkrijt

Bericht door unikap »

Hoi Richard, Geen antwoord op je vraag waarom je witte vlakken verkleuren; bladerend in dat onderwerp tot 1/3 kwam ik niets
daarover tegen. Een vraag voor Talens-techneuten denk-ik.
Goed, dat je weer beter bent en anderen van wie je nu niet veel hoort komen ook weer terug hoop ik; beetje beklemmend, dat
er in corona-tijd allerlei mensen stil vallen. groeten jed.
RichardsArt

Bericht door RichardsArt »

Hallo jed, dankje.

Ja, het is een rare tijd, maar inderdaad hopelijk dat anderen ook weer terug komen.

Met Talens technieken zal iemand vast wel een enige ervaring mee hebben met deze "issue". Ik wacht het rustig af.

Bedankt dat je even onderzoek hebt gedaan, om mij te helpen naar een herkenbare onderwerp hiervan.

Groeten,

Richard.
Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Helaas, geen antwoord.. welk papier gebruikte je? En heb je het nog gefixeerd met iets?
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
Plaats reactie