Amsterdam en Bleiswijck in 1 schilderij

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
JvH

Amsterdam en Bleiswijck in 1 schilderij

Bericht door JvH »

Kan ik de Bleiswijck gebruiken in een onderschildering en met name om te schetsen, en vervolgens Amsterdam het echte schilderij erover heen doen? Aangezien bij mij althans de schets in het uiteindelijke schilderij toch niet meer te zien is. Daarnaast maak ik als eerste laag een redelijk donkere laag om van het "akelige" wit van het canvas af te komen. Maar die laag is uiteindelijk ook niet meer te zien bij mij. En aangezien ik laatst een kaasschaaf van 99 ct nodig had maar voor click & collect tot aan 15 eur moest kopen heb ik er ook zo'n wiel met Bleiswijck tubetjes bij gekocht naast andere meuk die ik niet (hard) nodig had. En nu kijk ik naar dat wiel en dan denk zo dat is toch best veel verf.
AtelierBrigitte
Contacteer:

Re: Amsterdam en Bleiswijck in 1 schilderij

Bericht door AtelierBrigitte »

Op zich kun je in de onderlaag een ander merk gebruiken dan in de bovenste laag. Zorg er wel voor dat de onderste laag goed droog is voordat je met de 'echte' laag gaat werken.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
JvH

Re: Amsterdam en Bleiswijck in 1 schilderij

Bericht door JvH »

Ik moet wel zeggen dat die Bleiswijck op modder lijkt dus om te schetsen word je niet vrolijk van.
Plaats reactie