Welke kleurpotloden moet ik nou echt nog hebben

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
mandy1

Welke kleurpotloden moet ik nou echt nog hebben

Bericht door mandy1 »

Hallotjess..

Ik heb een vraag over welke kleurpotloden nog meer fijn zijn.
Ik heb al 2 leuke potloden sets.
Van faber castell houte kist. En van caran d'ache pablo houten kist. Was een rib uit me lijf maar ben er echt blij mee hahaha.... maar toch wil je ook weer andere potloden sets. Ook om die weer uit te proberen.

Derwent soft. Moeten ook goed zijn. Maar breken wel snel af?.
En caran d'ache luminance. Moeten ook goed zijn maar ja. Dus nu wil ik hier vragen, welke raden jullie mijn dan aan.

Gr mandy
Leonie_

Re: Welke kleurpotloden moet ik nou echt nog hebben

Bericht door Leonie_ »

Ik denk dat de belangrijkste vraag is: wat mis je in je huidige potloden?
Heb je bepaalde kleuren niet? of wil je ze liever harder of zachter?
De potloden die je hebt staan volgens mij bekend als een van de beste merken (zeker Faber Castell) dus het zou zonde zijn om extra geld uit te geven aan kwalitatief minder goed spul.

Begrijp me niet verkeerd: ik wil ook altijd nieuwe dingen kopen en andere dingen uitproberen. Daarom heb ik inmiddels geleerd om mezelf af te vragen wat ik wil bereiken met nieuwe spullen. Het moet mijn huidige materialen wel overtreffen zeg maar.

Groetjes Leonie
unikap

Bericht door unikap »

Losse kleuren heb ik wel eens bijgekocht bij de Kwast, maar verder rommel ik lekker aan met mijn 30 jaar oude
Bruynzeel-doos. Groen voor de natuur moet je wel eens bijkopen want mengen gaat moeizaam. gr unikap
Esta

Bericht door Esta »

Ik heb de caran d’ache luminance en de Faber castell polychromos. Ik gebruik de polychromos het meest omdat ik daar heel gedetailleerd mee kan tekenen. Het ligt er dus ook aan waar je je potloden voor wil gebruiken. De Luminance heeft weer hele mooie tinten kleur erbij zitten. Deze potloden zijn zachter en hebben een iets bredere punt.
Plaats reactie