Work in progress, herfsttafereel

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Jis

Re: Work in progress, herfsttafereel

Bericht door Jis »

Er waren meer afbeeldingen niet te zien Brigitte, dus wachtte het even af en daar is hij toch nog. :D

Dankjewel Onion, nee geen plannen om hem groter uit te gaan werken.

Bedankt Maria_Anne, dat van de horizon was mij niet opgevallen, gevalletje door het bos de bomen niet meer zien. Dank voor de tip, ik wil dat nog gaan aanpassen.

Zeker dat ik dat wil delen, ik zocht naast de drukke bomen een rustpunt, daarom geen blad/gras uitgewerkt. Maar misschien maakt dat het werk juist wel sterker. :denk:

Het is overal vrij scherp in beeld Coen, behalve de grond, je brengt mij op het idee om in de achtergrond juist wel wat meer blad/gras te laten zien. Dankjewel!

De hoefjes had ik ook eerder er niet op staan maar daar miste mijn man deze weer, :D zelf was/ben ik daar het minst tevreden over. :yes:
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Ooh deze reactie getuigt van je flexibiliteit en leerbaarheid, tof!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Jis

Bericht door Jis »

Dankjewel Maria_Anne, leuk om te horen. :yes:

Vorige week deze er weer eens bij gepakt, nog niet klaar maar wilde even het grote verschil laten zien. Besloten om de lucht veel donkerder te maken.

Afbeelding
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Jis

Bericht door Jis »

even nog die er voor er bij zetten.

Afbeelding
www.jiskahofland.exto.nl

Philomeen

Bericht door Philomeen »

Oh, ik durf het bijna niet te zeggen... maar de eerdere versie zou voor mij al mooi genoeg zijn geweest.
Waarom? Deze versie straalt voor mijn gevoel meer rust uit, de grote egale vlakken, de strakkere lijnen ook bij de voet van de boom. Ik vond het passend voor het hele beeld. Nu vind ik het beeld onrustiger worden. Ik begrijp wel dat het nu realistischer oogt. Ook vond ik het blauwe in de achtergrond het geheel een luchtige sfeer geven. Het oogt zo vriendelijk.

Desalniettemin blijft het natuurlijk weer een prachtig werk van jouw hand. Jij motiveert en inspireert met jouw werk.
Door jouw werk hier te zien ben ik zelf gaan om denken en heb ik de moed nog niet helemaal opgegeven.
Ik ben helemaal fan!!

Jis

Bericht door Jis »

Wat een lieve reactie, dankjewel Philomeen. :hug: Ik ga wat doen met je feedback. Heb, door jou nu, weer wat dingen die ik ga uitproberen/veranderen.
www.jiskahofland.exto.nl

Maria_Anne
Contacteer:

Ik ben benieuwd naar de verdere update, vind Philomeens opmerking namelijk erg sluitend!

Onion

Bericht door Onion »

Ik Vindt het nog stteds een fijn schilderij om naar te kijken. Ben het ook met Philomeen eens. Vooral de bodem vond ik egaal veel (aan)sprekender. Ben ook benieuwd naar de update!

Jis

Bericht door Jis »

Leuk Onion. Ik ben een stukje verder en blij met de achtergrond/voorgrond nu. Paar kleine puntjes op de i en dan is hij klaar.

Afbeelding
www.jiskahofland.exto.nl

Coen

Bericht door Coen »

Wat mij betreft, Jis, ben je in dit doek nog op zoek naar het juiste evenwicht. Volgens mij is dat enigszins verstoord doordat je in de bomen -ook die ver naar achteren staan - veel details ziet, welke je niet ziet in de ree en het gras (of in ieder geval minder). Dit is geen pleidooi om dus overal details in te schilderen; eerder zou ik de detaillering in de bomen afzwakken.
De horizon is duidelijk beter nu. Dat de hoefjes weer weg zijn geschilderd, is een goede zaak, vind ik. Het idee van lang geel gras is wat afgenomen door de bolle vormen aan de voet van de bomen en om de poten van de ree.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Onion

Bericht door Onion »

Ik vind de rust in de voorgrond weer voor een groot deel weer terug, mooi. Inderdaad mooi dat de hoefjes weg zijn. Ik snap wat Coen zegt mbt het evenwicht, al vind ik het juist mooi werken dat die bomen dat repetitieve hebben tot in de achtergrond. Als ik nog iets zou veranderen, zouden het alleen de grassprietjes voor de bomen op de voorgrond zijn, die voegen voor mij niets toe. Het is natuurlijk ook maar net waar je voor wilt gaan. En het is voor mij duidelijk niet je intentie om voor realistisch te gaan, maar voor een bepaalde sfeer. En die bevalt mij.

Jis

Bericht door Jis »

Dank jullie wel voor de feedback weer.

Absoluut waar Coen en ben er nog net niet. Voor mij is het gevallen Berkenblad wat er ligt. Ik ga nog wat kleurverschil aan brengen in wat Berken op de achtergrond, denk dat dat wat meer onscherpte/diepte gaat geven.

De grassprieten moet ik nog weg werken Onion dat is inderdaad niet zo mooi. Klopt, heel realistisch is niet waar ik mee bezig ben in deze. Leuk dat het je bevalt, hoop dat ik er nog een mooie kleine draai aan kan geven een nog betere kant op.
www.jiskahofland.exto.nl

Maria_Anne
Contacteer:

Onion schreef:
di mei 19, 2020 4:00 pm
En het is voor mij duidelijk niet je intentie om voor realistisch te gaan, maar voor een bepaalde sfeer. En die bevalt mij.
Heel waar.

Wat betreft de blaadjes (die ook overtuigend overkomen) zou ik persoonlijk denk ik voor wat afwisselende vormen kiezen. Nu zie je elk blaadje van voren, maar sommige blaadjes zie je ook van opzij bv. Er is al zoveel repetitie (vormen van bladerhoopjes, bomen, kleuren) dat ik dat denk ik wat meer afwisselend zou nemen.
Maar dang, wat een uitdaging is dit werk. Wat stel je je hierin kwetsbaar op, spannend om dat te doen, lijkt mij!
Laatst gewijzigd door Maria_Anne op wo mei 20, 2020 4:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jis

Bericht door Jis »

Dankjewel Maria_Anne, goed omschreven hoe ik me voel met deze inmiddels geworden work in progress. Heel leuk en leerzaam om mee te gaan in de opbouwende kritieken en kijken waar dit naartoe leidt. Snap wat je bedoelt met het blad.
www.jiskahofland.exto.nl

Plaats reactie