Hoe plaats ik een afbeelding?

Ben je nieuw? Lees dan de forumregels even door en stel je even voor!
Forumregels, hoe plaats ik een afbeelding of foto etc.
Ook vind je hier de FAQ!

Moderators: AtelierBrigitte, Administrator

AtelierBrigitte
Contacteer:

Hoe plaats ik een afbeelding?

Bericht door AtelierBrigitte »

Omdat deze vraag vaak wordt gesteld, hebben we er een apart topic aan gewijd.

1. Zorg dat je een goede foto hebt van het werk dat je wilt laten zien. En met goed bedoelen we: niet te licht of donker, probeer je werk van recht van boven (of voren) te fotograferen zodat je geen vertekening krijgt.

2. Verklein de foto qua bestandsgrootte zodat de grootste zijde maximaal 800px is
(dit is om te voorkomen dat er té grote foto's geplaatst worden die traag laden én die ruimte om onze server vreten).

3. Start een nieuw bericht (of als je reageert op een bestaand bericht, maak dan gebruik van de optie 'volledig bewerken' en niet 'snel antwoord') en schrijf je bericht. Scroll vervolgens naar beneden tot je het volgende ziet:
FAQ-foto-01.jpg
4. Klik op het tabblad [bijlagen] en vervolgens op de button [bestanden toevoegen].
Er opent een verkenner en ga naar de plek op je PC waar je de foto hebt opgeslagen. Selecteer die in de verkenner en klik op [openen].

5. Vervolgens wordt de afbeelding geupload naar het forum en zodra dat klaar is, krijg je het volgende te zien:
FAQ-foto-02.jpg
Klik op [plaats in tekst] om de afbeelding in je bericht te krijgen.

6. Klik vervolgens op [voorbeeld] om te kijken of je afbeeldingen er goed in staan en als dat zo is, [verstuur] je bericht en het is geplaatst.

Mocht je een oud topic tegenkomen waar geen afbeeldingen meer te zien zijn, dan kan dat komen omdat voor 2019 de afbeeldingen gelinkt moesten worden naar het forum en niet direct IN het forum geplaatst konden worden. Als de topic schrijver de betreffende afbeeldingen heeft verwijderd van die bronnen, dan zijn ze niet meer zichtbaar hier.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
Plaats reactie