Bedrukking/beschildering van drinkfles

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
Ferredp

Bedrukking/beschildering van drinkfles

Bericht door Ferredp »

Hallo allemaal,

Ik ben Ferre en zit in de scouts. Met de scouts zouden wij graag een drinkfles zelf bedrukken. Nu weten wij hier zelf niet zo heel veel vanaf en zijn we op zoek naar welke verf we het beste gebruiken om zo lang mogelijk te genieten van ons hopelijk mooie resultaat. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik bijlage vind je nog een foto van welke fles we willen bedrukken. Ze is gemaakt van aluminium..

Alvast bedankt!
blijf allemaal gezond, indien dit al niet meer het geval is veel beterschap en ik duim voor je.

Groetjes
Ferre
Bijlagen
Dit is de fles die we graag zouden bedrukken.
Dit is de fles die we graag zouden bedrukken.
Maria_Anne
Contacteer:

Re: Bedrukking/beschildering van drinkfles

Bericht door Maria_Anne »

Oef, dat vind ik een lastige, geen verstand van... Ingraveren, is dat ook niet een leuke manier? Of digitaal tekenen en professioneel laten bedrukken? Anders houd je het risico dat je tekening maar tijdelijk is... Maar handmatig aanbrengen is natuurlijk veel cooler... Ik weet het ook niet. Wel ben ik erg benieuwd naar jullie resultaten!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
Philomeen

Bericht door Philomeen »

Het eerste waar ik aan denk is Airbrush.
Motoren, helmen en auto's worden ook gespoten en ik denk dat zo'n drinkfles dan ook wel kan.
Freehand zou ik niet aanraden, maar met behulp van sjablonen kan iedereen al een leuk motiefje spuiten.
Misschien eens informeren of er niet een airbrusher bij je in de buurt zit waar je terecht kan met je groep!
Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Oh wat een goed idee, Philomeen!
Airbrush of zoiets als bv (auto)lak spuitbus. Niet zo goed voor het milieu, maar wel creatief: je kunt een mal laten maken, of meerdere mallen en zo verschillende kleuren over elkaar heen maken (voor diepte of andere effecten).
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
Plaats reactie