Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)
Broodje_Ham schreef: ↑za mar 14, 2020 10:15 pm
ok dank je! Kheb nog een tutorial van 2 uur gevonden op YouTube... die ga ik morgen eens bekijken en meedoen...
Maar 2 uur gevonden op YouTube?
Volgens mij staat er veeeeeeeel meer
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.
Broodje_Ham schreef: ↑za mar 14, 2020 10:15 pm
ok dank je! Kheb nog een tutorial van 2 uur gevonden op YouTube... die ga ik morgen eens bekijken en meedoen...
Maar 2 uur gevonden op YouTube?
Volgens mij staat er veeeeeeeel meer
<-- gewoon omdat die smiley tof is :P
maar idd er staat veel op... maar om passende en echt goeie oefeningen te krijgen moet je soms wel ff een selectie maken... bv die over de "thirds, loomishead" , ik vindt deze het makkelijks, en meest compleet;
Goed bezig, Broodje_Ham. Je enthousiasme werkt aanstekelijk. Ik zie veel interessante oefeningen. In dit tempo zul je heel snel vorderingen zien. Zoals Maria_Anne al schrijft: meters maken loont. Ook ik bevind me in de fase waarin ik, als ik een jaar later naar m'n werk kijk, m'n vorderingen zie. Je lijkt belangstelling te hebben voor het maken van realistisch uitziende illustraties van mens en dier en - als dat klopt - ontkom je niet aan het oefenen in anatomie. Ook hiervoor vind je veel online-materiaal, om te leren, te oefenen en ter inspiratie.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
ik zie dat de meeste gezichtjes niet helemaal mooi rond zijn en de lijnen voor ogen mond neus en kin staan vaak wat schuin... te snel willen tekenen denk ik...
vanavond weer een foto proberen na te tekenen maar dan ook met schaduwen en highlights en misschien wel verf...
Probeer je opet eens lichter te houden, schetsmatiger. Je kan dan de vergissingen makkelijker aanpassen.
ook je hulplijnen lekker losjes opzetten. Zoek in je voorbeeld naar nieuwe hulplijnen en combineer.
Je bent al goed op weg!!!!
Ok, ik heb nu al best wel veel gezichtjes getekend... en soms is het nog wat lastig om de juiste verhoudingen te vinden… maar dat gaat steeds beter...
het probleem is... ik gebruik wat referentiefoto's maar de uiteindelijke schets lijkt er niet echt op... dus heb ik best wat redelijk gezichtjes getekend maar lijken doe t het niet...
tips? meer uitmeten... of gewoon doorgaan met oefenen... en wordt het dan vanzelf beter
Door oefenen zul je echt beter worden. Niet per tekening maar wel na verloop van tijd.
Als ik mijn schetsboeken van modeltekenen van bijv. 2015 zie en wat ik nu op papier zet, is echt vooruitgang te zien. Dus volhouden!
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.