hoe werkt gimp...

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
art-tastic1997

hoe werkt gimp...

Bericht door art-tastic1997 »

hoi.. ik wil nu gimp gaan gebruiken om kleuren te bepalen uit een foto.
maar snap geen hout van hoe........
en online 0.0 help.. dus hier men laatste strohalm

wat ik deed: de foto openen. daarna een 2e blad, dit geval wit.
dan op de foto met pipetje klikken op het stuk waarvan ik een kleur wil, dit geval bruin.
dan naar het witte vlak en met potlood hem erop zetten, en dat wilt dus niet, gek genoeg. maakt m grijs ipv de kleur die ik selecteerde (bruin)

help deze vrouw van haar koppijn af.. word gek van gimp, vroeger lukte dit 10/10 keer en nu niet...
AtelierBrigitte
Contacteer:

Re: hoe werkt gimp...

Bericht door AtelierBrigitte »

Ik heb je vraag even verplaatst naar [vragen over digitaal werken], je had het in het onderdeel Forumzaken geplaatst.
Mogelijk dat er hier meer mensen zijn die je bericht lezen en antwoord kunnen geven.

Ingaand op jouw vraag:
Je wilt dus in een nieuw bestand de kleur hebben die je uit een ander bestand haalt?
Als de methode niet werkt, zoals je gewend was, kun je dan wel in Gimp je kleurenpalet openen en de CMYK (of RGB) kleurcodes even overnemen?
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
Coen

Re: hoe werkt gimp...

Bericht door Coen »

Waarschijnlijk heb je, toen je een nieuw bestand opende, aangevinkt dat het een 'grayscale' afbeelding moest worden. Open een nieuw bestand en let op dat het een kleurenafbeelding moet worden. Als je op geavanceerde opties' (in het venster van 'nieuwe afbeelding') klikt, zie je o.a. een venster waarin je dit kunt regelen.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Plaats reactie