Lichtechtheid Karisma kleurpotloden

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
csvdl

Lichtechtheid Karisma kleurpotloden

Bericht door csvdl »

Hallo, sinds ongeveer een half jaar werk ik met veel plezier met mijn Karisma kleurpotloden. Wel vraag ik me af hoe lichtecht kleurpotloden in het algemeen zijn, en die van Karisma in het bijzonder. Is er iemand die mij hier meer informatie over kan geven? Alvast dank!
ANTONI
Contacteer:

Re: Lichtechtheid Karisma kleurpotloden

Bericht door ANTONI »

csvdl schreef:Hallo, sinds ongeveer een half jaar werk ik met veel plezier met mijn Karisma kleurpotloden. Wel vraag ik me af hoe lichtecht kleurpotloden in het algemeen zijn, en die van Karisma in het bijzonder. Is er iemand die mij hier meer informatie over kan geven? Alvast dank!
Volgens mij zit het met de kleurechtheid wel goed. Die potloden waren niet goedkoop.
Top kleurpotloden kosten ca. 1,50 per stuk. Alles heeft te maken met de kwaliteit van het gebruikte pigment.
Meestal zitten in goedkope materialen goedkope pigmenten.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl
csvdl

Re: Lichtechtheid Karisma kleurpotloden

Bericht door csvdl »

dankjewel! ik heb ook op andere plekken navraag gedaan, en de consensus is: lichtechtheid is goed, maar niet in de zon hangen (doen we sowieso niet ;))
Plaats reactie