Mijn 1e pastel-potlood tekening
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Mijn 1e pastel-potlood tekening
Hallo,
Deze Ram is mijn eerste pastel tekening. (Ik heb alleen pastelpotloden en geen krijt) (Heb overigs ook faber castell polychromos potloden) die ik misschien ook kan gebruiken.
Heb youtube filmpjes gekeken voor de vacht maar dit gaat zo snel dat ik het niet kan volgen.
Iemand nog tips?
Ik hoor het graag!
Groetjes Gerrit
Deze Ram is mijn eerste pastel tekening. (Ik heb alleen pastelpotloden en geen krijt) (Heb overigs ook faber castell polychromos potloden) die ik misschien ook kan gebruiken.
Heb youtube filmpjes gekeken voor de vacht maar dit gaat zo snel dat ik het niet kan volgen.
Iemand nog tips?
Ik hoor het graag!
Groetjes Gerrit
Re: Mijn 1e pastel-potlood tekening
Ik zou graag vacht willen aanbrengen maar steeds als ik hem invul en er maar 1 keer al overga is alles een waas...
Op wat voor papier werk je? Pastelpapier neemt meer lagen op. Je punten goed scherp houden werkt ook mee. Je kleurpotloden kan je wel over pastel gebruiken, maar niet andersom. De filmpjes van Colin Bradley(engels) en Lineke Lijn(nederlands) zijn goed te volgen en heel leerzaam.
Hoi Pluis,
Oke! Het is de Pastel Mat van Claire Fontaine.
Ik zal de filmpjes is bekijken! Dankjewel.
Oke! Het is de Pastel Mat van Claire Fontaine.
Ik zal de filmpjes is bekijken! Dankjewel.
Nog iemand tips? Ik hoor graag commentaar. Daar leer je van hé;-)
Ik werk sinds kort op pastelmat. Vind het fijn werken. Probeer in dunne laagjes te werken, dan kan je meer kleuren over elkaar heen verwerken. En de punten scherp houden.
Deze heb ik ook op pastelmat gemaakt.
http://www.schilderenenzo.nl/forum/view ... it=Moeflon
Deze heb ik ook op pastelmat gemaakt.
http://www.schilderenenzo.nl/forum/view ... it=Moeflon
Mooi Pluis. Had hem indd al gezien! Mooi werk. Ik wil ook altijd te snel klaar zijn:(
Dankjewel. Probeer je tijd te nemen bij een tekening, je zal zien dat het dan goed komt.