Tekening baby

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
Gerrit22

Tekening baby

Bericht door Gerrit22 »

Hoi allemaal.

Ik ben tevreden met deze tekening..
Tekening van mijn nichtje.
Maar... hoe krijg ik deze sprekend? Dikkere lijnen vind ik echt gewaagd..

Tips?;-)
Bijlagen
Lisa
Lisa
Gerrit22

Re: Tekening baby

Bericht door Gerrit22 »

Lisa
Lisa
Gerrit22

Bericht door Gerrit22 »

Vraagje: je ziet een paar witte lijnen op het shirtje.. dat moeten kreukels zijn. Heb op youtube gekeken naar filmpjes. Maar dit zijn rechte kreukels zogezegd. Hoe kan je dat tekenen?
Gerrit22

Bericht door Gerrit22 »

Baby.
Baby.
Sylvia F

Bericht door Sylvia F »

Mij helpt het om mijn ogen een stukje dicht te knijpen en door mijn oogharen te kijken. dan zie ik beter hoe ik de verschillen tussen donker en licht moet tekenen. De witte kreukels teken je natuurlijk niet, maar wel de schaduwen daaromheen en die zie ik dan beter.
Pluis1969
Contacteer:

Bericht door Pluis1969 »

Foto omzetten naar zwart wit helpt ook mee om de kkeurverschillen te zien. Niet in lijnen tekenen maar proberen schaduwen te tekenen
Katharina
Contacteer:

Bericht door Katharina »

Ik ga met Sylvia en Pluis mee: Probeer niet in lijnen te denken en zet je tekening niet in harde lijnen op. Ga denken in toonwaardes. Een lijn ontstaat doordat er twee toonwaardes naast elkaar geplaatst worden. Soms heb je harde overgangen en soms juist hele zachte. Probeer je schets, opzet heel licht te houden. Wanneer je de "lijnen" in het rompertje bekijkt, dan zie je dat deze helemaal geen harde lijnen bevat, maar dat de overgangen veel zachter zijn. Maak geen kleurplaat van je schets, dan ga je ook geen vakjes vullen en ga je ook veel minder in lijnen denken.
Plaats reactie