Winsor & Newton doeken
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
-
Winsor & Newton doeken
Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met Winsor & Newton doeken? Ik heb een opdracht gekregen om een schilderij te maken en zat te denken aan dit merk. Dit is toch professionele kwaliteit?
Ik heb er al eens eerder mee gewerkt en deze is na 3 jaar nog niet kromgetrokken of iets dergelijks.
Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Jeroen
Heeft er iemand ervaring met Winsor & Newton doeken? Ik heb een opdracht gekregen om een schilderij te maken en zat te denken aan dit merk. Dit is toch professionele kwaliteit?
Ik heb er al eens eerder mee gewerkt en deze is na 3 jaar nog niet kromgetrokken of iets dergelijks.
Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Jeroen
Re: Winsor & Newton doeken
Hallo Jeroen,
Ik heb geen ervaring met Windsor & Newton doeken. Mijn doeken span ik meestal zelf op met zuiver linnen.
Opgespannen katoendoeken koop ik wel eens van Talens en ik moet zeggen dat deze van uitstekende kwaliteit zijn.
Als je opgespannen doek koopt anders dan linnen denk er dan aan dat er in de omschrijving KATOEN wordt genoemd
van 360 gram. Katoendoek is ook aan de achterkant bijna wit.
Ik heb geen ervaring met Windsor & Newton doeken. Mijn doeken span ik meestal zelf op met zuiver linnen.
Opgespannen katoendoeken koop ik wel eens van Talens en ik moet zeggen dat deze van uitstekende kwaliteit zijn.
Als je opgespannen doek koopt anders dan linnen denk er dan aan dat er in de omschrijving KATOEN wordt genoemd
van 360 gram. Katoendoek is ook aan de achterkant bijna wit.
-
Beste Antoni,
Excuus voor de late reactie en bedankt voor jouw reactie. Het zijn katoenen doeken van 350 gram, maar de achterkant is lichtelijk crèmekleurig. Is dit mindere kwaliteit dan?
Ff Jeroen
Excuus voor de late reactie en bedankt voor jouw reactie. Het zijn katoenen doeken van 350 gram, maar de achterkant is lichtelijk crèmekleurig. Is dit mindere kwaliteit dan?
Ff Jeroen
Hallo Jeroen,
Als er een Action of zo in de buurt is kijk dan bij de doeken op de achterkant. Je zult zien dat die praktisch wit is.
Dat zijn doeken met katoen opgespannen. Meestal afkomstig uit China.
Zodra de kleur afwijkt zoals licht of middenbruin is het meestentijds Dralon .Dit is een kunststof.
De brandproef geeft uitsluitsel.
Als er een Action of zo in de buurt is kijk dan bij de doeken op de achterkant. Je zult zien dat die praktisch wit is.
Dat zijn doeken met katoen opgespannen. Meestal afkomstig uit China.
Zodra de kleur afwijkt zoals licht of middenbruin is het meestentijds Dralon .Dit is een kunststof.
De brandproef geeft uitsluitsel.
-
Die van de action heb ik wel eens gehad, maar die kwaliteit is zeer slecht. Het frame trok binnen twee weken krom.. Welke verf raad je aan trouwens?
Het is ook niet de bedoeling dat je de doeken van Action koopt. Het katoen is dun en het frame isJeroentjetiel schreef:Die van de action heb ik wel eens gehad, maar die kwaliteit is zeer slecht. Het frame trok binnen twee weken krom.. Welke verf raad je aan trouwens?
zwak. Het ging mij erom om je te laten zien hoe katoen er uit hoort te zien.
Wat acrylverf betreft kan ik je Talens Amsterdam aanbevelen. Wil je wat meer pigment koop dan de
kwaliteit Expert. Dat is de verf die ik ook gebruik voor Bauspiel Art. Zie hiervoor mijn Manifest op de website.
-
Bedankt voor je tips! Ik heb net even op je website gekeken, erg mooi. Ik ben alleen heel benieuwd naar de prijzen.
Bedankt Jeroen. Ja de website is zo divers dat ik er van heb afgezien een prijskaartje aan de werken te hangen.Jeroentjetiel schreef:Bedankt voor je tips! Ik heb net even op je website gekeken, erg mooi. Ik ben alleen heel benieuwd naar de prijzen.
Als je belangstelling naar een bepaald schilderij uit gaat laat het dan weten. Kan per PB bericht.