Kleurpotloden

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
Juliefilou

Kleurpotloden

Bericht door Juliefilou »

Hallo allemaal,

Ik teken al enkele jaren en dit is absoluut een passie van mij. Tot nu toe tekende ik enkel met grafietpotloden, dus niet in kleur. Aangezien ik nieuwe dingen wil proberen en mezelf aanleren zou ik graag tekenen met kleurpotloden. Ik heb dit echter al geprobeerd aangezien ik een kleine ser heb van Caran d’ache van 18 kleurpotloden (swisscolor als ik me niet vergis). Hier is het resultaat niet echt denderend mee aangezien ik te weinig verschillende kleuren heb.

Nu is mijn vraag, welke potloden raden jullie aan en welke hoeveelheid? Ik vind namelijk al meteen heel dure ook... Graag wat tips voor een beginner! Is daarnaast een gompotlood interessant om te kopen? Ervaringen?

Bedankt!
BlackScorpion

Re: Kleurpotloden

Bericht door BlackScorpion »

Er gaan anderen betere tips kunnen geven, maar aanraders voor tekenen met kleurpotloden zijn Polychromos en Luminance.
Blenden kan je doen met vb. Zest-it pencil blender.
Veel succes!
Pluis1969
Contacteer:

Re: Kleurpotloden

Bericht door Pluis1969 »

Ik heb de fc polychromos en derwent colour soft, beiden fijne potloden. Misschien kan je van verschillende merken een potlood kopen om te kijken welke je fijn vind? Tja en de hoeveelheid? Volgens mij heb je er nooit genoeg. Wat fijn is is dat je met de kleuren weer over elkaar heen kan gaan waardoor je weer andere kleuren krijgt, probeer maar eens met die potloden die je al hebt liggen. Ik heb zowel de gumpotlood als de tombow, werken beide erg fijn als je bijv. snorharen wil maken of kleine dingetjes weg wil stuffen. (Maar let op! want kleurpotlood laat zich niet of nauwelijk weggummen zonder je papier te beschadigen.) Voor ik die had, had ik gewoon een plakje van mijn gum afgesneden.
Plaats reactie