goede morgen vrienden,
ik zit met een probleem,ben met aquarel aan het schilderen,
na 2 beroertes en 73 jaa vind ik dit enig om te doen,maar heb geen inspiratie zelf,dus overtrekken,nu las ik iets over een tracer,kan iemand mij advies geven,'
het gaat erom ,ik heb een tablet en bij vogels zijn er erge mooie bij,kan ik die met een tracer of ander iets overzetten ,wie kan mij advies geven,bvb hartelijke dank.
vriendelijke groeten Riet
tracer
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: tracer
Hallo Riet,
Een tracer is een tekenprojector.Daarmee kan je een afbeelding vergroot op papier of doek laten schijnen zodat je op die manier b.v. de contouren kan overnemen.
Je zal dus een fysieke afbeelding moeten hebben in de vorm van een tekening c.q. foto
Een tracer is een tekenprojector.Daarmee kan je een afbeelding vergroot op papier of doek laten schijnen zodat je op die manier b.v. de contouren kan overnemen.
Je zal dus een fysieke afbeelding moeten hebben in de vorm van een tekening c.q. foto
Hoi Riet ...
Een Tracer (merknaam) of ook wel een episcoop kan je gebruiken om een foto of uit een boek te projecteren.
Denk dat momenteel het grootste te projecteren formaat 18x18cm is en dit kan je dan tot 20 maal vergroten (zelfs verkleinen).
In jou geval denk ik dan eerder aan een beamer die je rechtstreeks kan aansluiten aan je tablet om je beeld te projecteren.
groetjes en succes
Een Tracer (merknaam) of ook wel een episcoop kan je gebruiken om een foto of uit een boek te projecteren.
Denk dat momenteel het grootste te projecteren formaat 18x18cm is en dit kan je dan tot 20 maal vergroten (zelfs verkleinen).
In jou geval denk ik dan eerder aan een beamer die je rechtstreeks kan aansluiten aan je tablet om je beeld te projecteren.
groetjes en succes
Is een beamer niet wat duur? Ik dacht dat je een eenvoudig tracer( episcoop/tekenprojector) reeds voor een betrekkelijk klein bedrag kan kopen bij b.v. Brinkhuis,Hengelo.
idd Antoni ...
een Tracer kan je al hebben rond 70€ een Prisma (veel beter van kwaliteit) begint bij 250€
dit zijn episcopen en ben je beperkt tot papier om te projecteren
kleine draagbare beamers starten ook ongeveer bij die prijs .... en kan je ook voor het afspelen van filmpjes en beelden achter mekaar gebruiken ...
het is een keuze die je maakt
een Tracer kan je al hebben rond 70€ een Prisma (veel beter van kwaliteit) begint bij 250€
dit zijn episcopen en ben je beperkt tot papier om te projecteren
kleine draagbare beamers starten ook ongeveer bij die prijs .... en kan je ook voor het afspelen van filmpjes en beelden achter mekaar gebruiken ...
het is een keuze die je maakt
Tracer Artograph (projector) bij van Beek in de aanbieding voor Euro 60,--
Meestal gaat het toch om de contouren zodat je niet moeizaam behoeft te werken met ramen e.d.
Natuurlijk biedt een draagbare beamer meer mogelijkheden en het is idd een kwestie van keuze.
Meestal gaat het toch om de contouren zodat je niet moeizaam behoeft te werken met ramen e.d.
Natuurlijk biedt een draagbare beamer meer mogelijkheden en het is idd een kwestie van keuze.