Inkt door gootsteen?
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Inkt door gootsteen?
Ik vraag me af hoe schadelijk het is om resten Oostindische inkt of vulpeninkt door de gootsteen te gooien.
Re: Inkt door gootsteen?
Ik heb geen idee,Mirte. Ik heb nog nooit resten inkt door de gootsteen gespoeld. Ik veeg mijn pen af aan een inktlap.Mirte schreef:Ik vraag me af hoe schadelijk het is om resten Oostindische inkt of vulpeninkt door de gootsteen te gooien.
Is de inkt ingedroogd dan gooi ik het in de Kliko.
Oostindische inkt is volgens mij op basis van roet. Over roet in de lucht (fijnstof) is veel te doen. In water, geen idee, maar mij lijkt dat het er weer uit moet worden gefilterd en dus belastend/niet handig is... Maar ik weet het niet. Bij grote branden e.d. zal er ook veel roet in het water terecht komen...
Ik gebruik wel eens verdunde inkt in schoteltjes en deze week had ik Pelikaninkt verdund in jampotjes en daar bleef veel van over en toen dacht ik: tja, zomaar door de gootsteen? Maar ja, wat anders? Als je ziet hoe een smeerboel het kan worden op je handen bijvoorbeeld, als je morst, dan lijkt het me in de gootsteen ook niet zo fijn. Maar misschien valt het mee. Het gaat dus met name om vulpeninkt.
-
Is voor mijn gemeente geen probleem, heb ik nagezocht in de verordening.
Mirte,Mirte schreef:Ik gebruik wel eens verdunde inkt in schoteltjes en deze week had ik Pelikaninkt verdund in jampotjes en daar bleef veel van over en toen dacht ik: tja, zomaar door de gootsteen? Maar ja, wat anders? Als je ziet hoe een smeerboel het kan worden op je handen bijvoorbeeld, als je morst, dan lijkt het me in de gootsteen ook niet zo fijn. Maar misschien valt het mee. Het gaat dus met name om vulpeninkt.
Zo ver ik weet is gewone vulpeninkt niet giftig. Indien wel giftig zou er wel een waarschuwing op staan.
Dat het een smeerboel kan worden als je het morst is buiten kijf. Gooi het maar gewoon in de gootsteen. Wel even goed doorspoelen .