(aquarel)papier voor mixed media?
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
-
(aquarel)papier voor mixed media?
voor wat freelancewerk ben ik op zoek naar HET papier.
Ik werk met potlood (schets) Pilot en Letraset fineliners (outlines) en ik kleur in met of inktense (derwent) nat of Marvy le Plume II watermarkers voor een eerste wassing waarna ik de schaduwen aanbreng met coloursofts (derwent)
Het papier voor deze mixed media heb ik nog niet gevonden helaas.
Ik werk prettig op glad papier (hot pressed) doordat de penlijnen niet gaan uitlopen (ik moet mijn werk namelijk inscannen) Maar op Fabriano Disegno wat heerlijk glad is, krijg ik mijn penlijnen niet droog, en worden mijn wassingen gemengd met inkt
Fabriano Accademia 240grms is te grof, en zuigt het water gelijk op waardoor je de vezels te duidelijk ziet. Ook gaan penlijnen uitlopen.
Fabriano Accademia 200 grm heeft ook vezels.
Daler & Rowney werkt zo-zo maar ben er niet weg van, ook is het niet wit maar getint.
Ik heb gehoord van Winsor & Newton Medium Cartridge van 220 grm, maar dat was van iemand uit de UK en hier is het niet te krijgen, of dan kom je op Cotman maar weet niet of dat glad is en of dat hetzelfde is.
Ben al maanden op zoek naar HET papier, en heb er al genoeg €'s tegenaan gegooid, en wordt er een beetje moe van.
Dus als iemand me de goede richting op kan sturen?
Alvast heel erg bedankt!
Ik werk met potlood (schets) Pilot en Letraset fineliners (outlines) en ik kleur in met of inktense (derwent) nat of Marvy le Plume II watermarkers voor een eerste wassing waarna ik de schaduwen aanbreng met coloursofts (derwent)
Het papier voor deze mixed media heb ik nog niet gevonden helaas.
Ik werk prettig op glad papier (hot pressed) doordat de penlijnen niet gaan uitlopen (ik moet mijn werk namelijk inscannen) Maar op Fabriano Disegno wat heerlijk glad is, krijg ik mijn penlijnen niet droog, en worden mijn wassingen gemengd met inkt
Fabriano Accademia 240grms is te grof, en zuigt het water gelijk op waardoor je de vezels te duidelijk ziet. Ook gaan penlijnen uitlopen.
Fabriano Accademia 200 grm heeft ook vezels.
Daler & Rowney werkt zo-zo maar ben er niet weg van, ook is het niet wit maar getint.
Ik heb gehoord van Winsor & Newton Medium Cartridge van 220 grm, maar dat was van iemand uit de UK en hier is het niet te krijgen, of dan kom je op Cotman maar weet niet of dat glad is en of dat hetzelfde is.
Ben al maanden op zoek naar HET papier, en heb er al genoeg €'s tegenaan gegooid, en wordt er een beetje moe van.
Dus als iemand me de goede richting op kan sturen?
Alvast heel erg bedankt!
Re: (aquarel)papier voor mixed media?
Heb je al papier voor acrylverf geprobeerd? Acrylverfpapier heeft namelijk een andere toplaag die water op een andere manier doorlaat en het minder lang in de toplaag vasthoud. Ik heb een blok voor acrylverf liggen van 360gram met een bijzonder glad oppervlak. Voor echte aquarellen minder is dit papier geschikt maar voor mixt media welicht wel.
-
Nee nog niet geprobeerd Margareth, werd elke keer het aqaurelpapier opgestuurd, ik ga er eens naar kijken. Dank je wel voor de tip. Heb je misschien merknamen waar ik naar uit kan kijken?
Ik heb mijn acrylblok A4 formaat gekocht bij Flokstra in Groningen en de enige naam die ik kan ontdekken is Mal-Zeit van Art Materials International, art nr 185.741. Zoals ik al noemde is het 360 grams papier en ik weet dat ze ook grotere maten voeren. Het heeft een fijne papierstructuur en je kunt er ook prima op tekenen
Ik ben zelf geen fan van Fabriano omdat ik het aquarelpapier niet gelijkmatig vind opnemen waardoor het lastig is om een gelijkmatige tint te verkrijgen.
Op Wet Canvas werken veel professionals met papier van Arches. Ik weet niet meer precies welke webwinkel dat verkoopt, maar Arches kun je ook per vel kopen van 50x65 cm. Dat is dan een mooie manier om het uit te proberen.
Succes met het vinden van het juiste papier
Ik ben zelf geen fan van Fabriano omdat ik het aquarelpapier niet gelijkmatig vind opnemen waardoor het lastig is om een gelijkmatige tint te verkrijgen.
Op Wet Canvas werken veel professionals met papier van Arches. Ik weet niet meer precies welke webwinkel dat verkoopt, maar Arches kun je ook per vel kopen van 50x65 cm. Dat is dan een mooie manier om het uit te proberen.
Succes met het vinden van het juiste papier
Ik vind een van de meesters van de mixed media wel Nicholas Simmons. Hij zegt alleen Fabriano te gebruiken: "140 lb. hot press or cold press paper". Dat staat ook op de meeneemlijst van zijn "creative watermedia" workshops bij EPC-Artcourses in Spanje, waar ik voor werk.
Ik weet dat het een late reactie is, maar wellicht is nog wel iemand geïnteresseerd!
Ik weet dat het een late reactie is, maar wellicht is nog wel iemand geïnteresseerd!
www.epc-artcourses.com - aquarelcursussen in Catalonië, Noord Spanje.
zelf werk ik voor aquarel met arches fine en satine van canson.
Vooral Satine is erg glad en je kunt er heel subtiel op werken.
Deze kun je in blocks kopen in verschillende formaten, maar ook per vel. Van de week een 1250 gr dikke arches satine plaat gekocht om uit te testen.
Al mijn arches komt trouwens bij martin brinkhuis vandaan.
Daar kreeg ik trouwens ook de tip om te werken met satine papier van lana 300 gr. dit is iets goedkoper dan canson arches. Momenteel heb ik alleen de schets op gezet dus ik kan je niet vertellen hoe dat is ivm arches.
Vooral Satine is erg glad en je kunt er heel subtiel op werken.
Deze kun je in blocks kopen in verschillende formaten, maar ook per vel. Van de week een 1250 gr dikke arches satine plaat gekocht om uit te testen.
Al mijn arches komt trouwens bij martin brinkhuis vandaan.
Daar kreeg ik trouwens ook de tip om te werken met satine papier van lana 300 gr. dit is iets goedkoper dan canson arches. Momenteel heb ik alleen de schets op gezet dus ik kan je niet vertellen hoe dat is ivm arches.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Voor meer tekeningen/schilderijen:
Website: www.Skarbog.com
Facebook: Skarbog Portrait & Fantasy Art
DeviantART: Skarbog
Voor meer tekeningen/schilderijen:
Website: www.Skarbog.com
Facebook: Skarbog Portrait & Fantasy Art
DeviantART: Skarbog
- AtelierBrigitte
- Contacteer:
Ik werk voor pen-/aquarels op Hot Pressed, glad, 300 gr/m2 van Schut - voor mij gaat dat goed, maar dan gebruik ik wel watervaste stiftjes (Faber Castell Ecco Pigment) - die vloeien niet uit.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.
---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
-
Heeft iemand inmiddels het juiste papier voor het werken met potlood, derwend inktense, inkt,etc gevonden?
Ik heb nl dezelfde vraag als Cappuccino.
Ik heb nl dezelfde vraag als Cappuccino.
Paint On Multi - Techniques Geweldig papier, met ecoline, oostindische inkt en copics werkt het feilloos.
Angel
An angel found her way,
through her black thoughts.
Angelicfacts is what she has kept hidden,
she's angelsdead.
An angel found her way,
through her black thoughts.
Angelicfacts is what she has kept hidden,
she's angelsdead.
-
Super bedankt voor deze tip AngesDead!