Aquarelverf Van Gogh

Stel hier je vragen over te gebruiken aquareltechnieken of materialen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Artas Hobby
Contacteer:

Re: Aquarelverf Van Gogh

Bericht door Artas Hobby »

Zelf schilder ik echt met een allegaartje; Van Gogh, Daniel Smith, Rembrandt, Schmincke en Winsor & Newton. Maar mijn voorkeur gaat wel uit naar Daniel Smith en Winsor & Newton. Van Gogh vind ik zelf wel de minste van wat ik heb. Zelf ben ik daar ooit mee gestart en het gaat maar niet op :-).
Daniël Smith heeft een hele mooie lijn met natuurlijke pigmenten, W&N heeft mooie intense kleuren. Die springt er wat dat betreft wel uit!
ANTONI
Contacteer:

Bericht door ANTONI »

Ach de een vind dit de ander dat . Zelf heb ik altijd genoten van mijn pocketdoosje Van Gogh fijne aquarelverf.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl
Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Bedankt voor je bijdrage, Artas Hobby!
Inderdaad, Antoni, daarom ben ik blij dat er zoveel input is, ook jij bedankt :)
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
Little Dragon
Contacteer:

Bericht door Little Dragon »

Ik ben een beetje losgegaan hiermee en heb nu verschillende merken half-pans in mijn pocketdoosje zitten. Te weten W&N van Gogh en Schminke. Dat laatste is cadmium geel. Duur, maar echt geel. Van Gogh is fijn spul, alleen sommige kleuren, zoals geel, bleven mij te flets. En omdat ik het gebruik als inkleuring van een schets met niet meer dan drie lagen wil ik kunnen knallen, dus vandaar....
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.
ANTONI
Contacteer:

Bericht door ANTONI »

Een schets hoeft toch niet perse te knallen. Daarom een pocketdoosje aquarelverf van b.v. Van Gogh .
Voor het echte werk dat naar aanleiding van de schets wordt gemaakt met de juiste penselen komt de grote schilderdoos met
eventueel duurdere verfsoorten aan het bod.
ANTONI

Little Dragon
Contacteer:

Antoni, ik ben een enthousiast amateur en houd me derhalve niet aan "regels". Schetsen werk ik niet uit. Voor mij is het oefening, spel, maar vooral....lol!
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
ANTONI
Contacteer:

Bericht door ANTONI »

Little Dragon schreef:Antoni, ik ben een enthousiast amateur en houd me derhalve niet aan "regels". Schetsen werk ik niet uit. Voor mij is het oefening, spel, maar vooral....lol!
Meer een beetje enthousiast hobbyist? Niks mis mee. Lekker van alles proberen. Ondervinden hoe het werkt. Alles begint of eindigt ergens mee.
ANTONI

Little Dragon
Contacteer:

Little Dragon schreef:
Antoni, ik ben een enthousiast amateur en houd me derhalve niet aan "regels". Schetsen werk ik niet uit. Voor mij is het oefening, spel, maar vooral....lol!

Meer een beetje enthousiast hobbyist? Niks mis mee. Lekker van alles proberen. Ondervinden hoe het werkt. Alles begint of eindigt ergens mee.
Jij hebt wel lef.....Wat een oordelen!
Laat ik het zo stellen: ik ben een autodidact. En een autodidact die weet wat ze waard is, ondanks allerlei visuele en lichamelijke beperkingen EN we hebben hier over mijn passie en ik sta niet toe, dat dat wordt afgedaan als "beetje enthousiast hobbyisme". Er staat hier een heel topic over hoe feedback te geven, ik raad je aan, dat nog eens door te lezen.

Voor mij is ieder mens wat het kind in zichzelf heeft weten te bewaren, en daarmee durft te spelen, een kunstenaar. Of dit is uit hobby of professie is, dat maakt niet uit: iedereen is op dit forum gelijk en jij bent de eerste, die het in zijn hoofd haalt, om een ander even in een hokje te zetten.

Ik ervaar dit als betweterigheid en vandaar ook mijn scherpe toon. Dit is niet de manier om elkaar te bekritiseren mi.i.
ANTONI
Contacteer:

Bericht door ANTONI »

Misschien heb je het vraagteken gemist?

Aan de andere kant:

Ik kan niet in een kristallen bol kijken,maar vind het fijn dat je vooral lol hebt met schetsen en aquarelverf.
ANTONI

Plaats reactie