Welk papier voor Derwent inktense potloden?

Stel hier je vragen over te gebruiken aquareltechnieken of materialen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
EstherHam

Welk papier voor Derwent inktense potloden?

Bericht door EstherHam »

Hoihoi, een nieuweling hier :bye: . Sinds kort heb ik mijn hobby weer opgepakt, tekenen! Ik teken graag met fineliners en markers. En ik heb sinds kort de Derwent inktense kleurpotloden om mijn werkjes kleurrijk te maken. Maar geschikt papier erbij vinden blijkt lastiger dan ik dacht. Of het papier zuigt teveel, of het kan niet tegen teveel water, het is te bobbelig, of te grof van structuur. Wat zouden jullie deze leek kunnen adviseren?
Maria_Anne
Contacteer:

Re: Welk papier voor Derwent inktense potloden?

Bericht door Maria_Anne »

Het gaat vooral om het opspannen (je hebt voorgespannen papier op blocs, maar je kunt het ook zelf doen), en je moet wel wat zwaarder papier pakken. Lichter dan 300grams/m2 pak ik eigenlijk nooit. Dan kun je nog kijken naar structuur van het papier en dat is meer persoonlijke voorkeur. Terschelling is prima maar heel ruw, ik heb Montval, ben ik heel tevreden mee. Maar ik zou zeggen; loop naar een tekenwinkel en voel even aan het papier :)
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
IngeLeonora
Contacteer:

Bericht door IngeLeonora »

Terschelling aquarelblocs van Schut. Die zijn er met verschillende oppervlakken, glad, ruw en daar tussenin. En ook in allerlei formaten (bij een goede kunstenaarsmaterialenwinkel).
"zoals u wilt dat de mensen u doen, doet hun evenzo" (uitspraak van Jezus)
Viv

Bericht door Viv »

Ik werk veel met Arches (op blok) en ook wel met Schut. Tegen het inzuigen zou je er ook eerst een laagje gesso of acrylbinder (clear acryl medium) op kunnen smeren. Doe ik ook regelmatig als ik het papier voor acrylinkt/inktens/acrylverf gebruik
Arches hot press is superglad en omdat die blokken rondom verlijmd zitten bobbelen ze nauwelijks (ook met veel watergebruik) en hoef ik zelf niet het papier te spannen.
Plaats reactie