Vloeiende lijnen

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
Night_Elf
Contacteer:

Vloeiende lijnen

Bericht door Night_Elf »

Ok, ik heb me ook gewaagd aan tekenen met photoshop... Ik wil graag deze nog verder gaan inkleuren, maar eerst wil ik mijn lijnen 'vloeiender' maken... Iemand tips? Ik gebruik Photoshop Elements 7... (tekenen met een tablet gaat mij dus nog niet zo goed af)
Afbeelding
*Nobody move! Dropped me brain!*

ATC Blog Facebook DA
nancy_kelpie
Contacteer:

Re: Vloeiende lijnen

Bericht door nancy_kelpie »

De pen tool vind ik zelf erg handig, krijg je altijd vloeiende lijnen. Het duurt echter wel even voor je gewend bent om er mee te werken.

Als je liever met potlood/penseel tekent moet je véél groter tekenen dan dat je hem opslaat. Als je hem daarna namelijk verkleint lijken je lijnen veel mooier.

Verder is het denk ik een beetje oefenen... je begint een lijn halverwege vaak weer opnieuw, iets wat iedereen ook doet als men leert met de potlood tekenen. Iets meer vertrouwd raken met het tablet :)
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl
nummer11

Bericht door nummer11 »

Night Elf, ben gewoon benieuwd.... Heb je dit zelf bedacht of een voorbeeld gebruikt. Mooie afbeelding.
instagram: nienke.art
Night_Elf
Contacteer:

Bericht door Night_Elf »

Dank je voor de tips Nancy! Mijn scherm laat het echter niet toe om in een keer een vloeiende lijn te tekenen... en mijn tablet nog minder :(

Nummer11: ik heb een voorbeeldfoto gebruik van Cirque du Soleil, maar ik ga er mijn eigen draai aan geven... Ik heb deze ooit als voorbeeld gebruikt voor mijn eerste pasteltekening... Als je wil zoek ik even de link naar die tekening? (ik geloof dat ze hier nog op het forum staat?)

ATC Blog Facebook DA
Nannako

Bericht door Nannako »

Hallo, Artrage heeft een functie waar lijnen vloeiend gemaakt worden na input. Gebruik ArtRage niet op dit moment maar misschien kan did U helpen.

(Pencil, Heavy and Smooth)

Ik heb een voorbeeld gemaakt voor U:

Afbeelding
Silverbleed

Bericht door Silverbleed »

Vergroten en uitzoomen bijvoorbeeld. Beste kan je ook beginnen met lagen werken. Maak eerst een schets, gooi er een laag overheen en werk het dan netjes uit. Dan word je werk ook wat schoner.

En verder weet ik niet wat je gebruikt maar gebruik je een brush of het potlood? Er zijn verschillende instellingen en brushes die je kan gebruiken. Met verschillende diktes, of zachtheid enzovoort. Daar kan je ook mee oefenen.
Night_Elf
Contacteer:

Bericht door Night_Elf »

Dank jullie allemaal voor de tips! Ondertussen ligt dit project wat stil door allerlei omstandigheden...

ATC Blog Facebook DA
Plushie123

Bericht door Plushie123 »

Dat probleem had en heb ik nog steeds ;S
Wat ik ondertussen heb geleerd: blijven oefenen op rechte lijnen tekenen ;D In het begin waren mijn lijnen net als die van jou, maar na wat te hebben geoefend ging het een stuk beter ;p
Vergroten en uitzoomen werk bij mij ook, zeker een aanrader!

Maar owkey, jammer dat je werk stil ligt, ik had graag het resultaat gezien... ;)
xx, Plushie
Plaats reactie