Tips voor acryl?

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
nanouk
Contacteer:

Bericht door nanouk »

Hallo Lisa,

Als eerste mijn complimenten voor de tijger! Prachtig gedaan!

Om haren te schilderen zou ik een wat stugge kwast nemen, met middellange haartjes en dan de verf vrij droog opbrengen. Je moet maar even in het klad uitproberen hoe nat de verf moet zijn. Dan maak je snelle veegbewegingen voor lange haren of korte voor korte haren.
Maar ik raad je echt aan het op een kladje uit te proberen, dan zal je gauw genoeg zien wat werkt. Haren schilderen is overigens een stuk gemakkelijker in olieverf omdat dat vetter is.
Veel succes! Oja, werk van donker naar licht voor het meest natuurlijke effect, dus de eerste laag wat donkerder en dan een lichtere laag er overheen.
nanouk
Contacteer:

Bericht door nanouk »

De reden dat ik je aanraadde om eerst een iets donkerder kleur te gebruiken en daarna licht, is omdat je dan snel schaduw in het haar krijgt.
Als je bijv. een witte vacht moet schilderen en je maakt het eerst grijs op de plekken waar schaduw valt en er daarna met een lichter grijs of wit over heen gaat, krijg je meer "leven" in de vacht.
Op mijn site bij Honden kan je daar voorbeelden van vinden.

Voor het hele fijne werk zoals snorharen zou ik gewoon eens een goed (duur) kwastje kopen van marterhaar ofzo maat 1/2 of kleiner. De verf goed dun maken en dan moet het lukken. Probeer redelijk vlot de lijnen te trekken, anders heb je kans dat je gaat trillen :wink:
nanouk
Contacteer:

Bericht door nanouk »

Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
Wat ik nog wilde zeggen is dat je kwastje ook weer niet te dun moet zijn, want dan neemt het geen verf meer op.

Een fijne verjaardag!
Karel

Bericht door Karel »

Ook Alvast gefeliciteerd :P .
AtelierBrigitte
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte »

Ook gefeliciteerd namens mij :D :D
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
Evelijn

Bericht door Evelijn »

Gefeliciteerd! :D
nanouk
Contacteer:

Bericht door nanouk »

Dat kan gewoon op een stukje papier, dat maakt niet zoveel uit. Als je maar ziet wat de kwast doet.

OP onderstaande link staat veel info over acryltechnieken, helaas geen plaatjes over hoe je je kwast moet gebruiken. Als ik de gelegenheid heb, zal ik wel eens proberen zelf wat foto's te maken met wat ik bedoel. Het gaat er in ieder geval om dat je niet elk haartje apart schildert, maar meerdere tegelijk m.b.v. je penseel.
http://home-3.worldonline.nl/~meester7/acryl.html
Plaats reactie