w.i.p. S.O.S. communicatie

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Coen

Re: w.i.p. S.O.S. communicatie

Bericht door Coen »

Ja, weinig geschaatst, veel geschilderd, ook nog aan een ander, klein doekje. Bruikbare, nieuwe dijkhuizen tegengekomen?
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

RichardsArt

Bericht door RichardsArt »

Hallo Coen,

Ja dit word 1 van jouw grootse projecten die ik van jou gezien heb denk ik. Zwart wit is hierbij een uitstekende vorming van al die fragmenten die ik al zie wat jou bedoeling is om te laten zien. Jouw style objecten zie ik weer terug zoals jij die vaak gebruikt. Dat is jouw herkenning van jouw mooie werken Coen.

Ik volg jouw proces met veel plezier.

Groeten Richard.

Pluis1969
Contacteer:

Bericht door Pluis1969 »

Whow, ik heb toch een paar keer hier op je kunstwerk moeten kijken om te snappen wat ik nou allemaal zie. Er gebeurd veel, is een drukke bedoening. Maar echt weer op zijn Coens de elementen die ik zie. Ik ben heel benieuwd hoe het uiteindelijke resuktaat word en hoe de kleur uit ga pakken.

Coen

Bericht door Coen »

@RichardsArt: Ja, een wat groter project, maar dat is niet ongewoon, Richard. Leuk dat je mijn hand in het werk herkent (figuurlijk gesproken). Dank je wel.
@ Pluis1969: Het is zeker een drukke bedoening en ik weet dat jij daar niet van opkijkt. Over de kleur ben ik nog niet zeker: in ieder geval zal het uitgespaarde stuk bont worden. Wellicht laat ik in het grijze hier en daar toch nog wat kleuren terugkomen. Dank je wel, Pluis.

Coen

Bericht door Coen »

En een update, zoals zo vaak ligt de waarheid over de juiste intensiteit van de grijzen, in het midden:
P1010721.JPG
P1010722.JPG
P1010723.JPG

Coen

Bericht door Coen »

En nog een echte update. Ik ben al verder met het doek dan ik laat zien. De foto's zijn met twee toestellen gemaakt en ik ben druk bezig het een en ander door elkaar te halen):
IMG_20210211_161502.jpg
IMG_20210211_161525.jpg
IMG_20210219_170355.jpg

unikap

Bericht door unikap »

Dat schiet lekker op.
Je zou haast zeggen, dat hij draaibaar opgehangen zou moeten worden zodat je alles goed kan bekijken.
Zo'n werk dwingt je tot "bestuderen" om de détails te zien en samenhangen op te speuren.
Heel intrigerend ding aan het worden!

Heeft de titel iets te maken met contactbeperkende Covidproblematiek? gr unikap

Coen

Bericht door Coen »

@unikap: een gat in het midden maken en op de wijzers van een klok prikken, zodanig dat het meedraait (met de grote wijzer)! :)
Ik ben o.m. geïnspireerd door een song van Suzanne Vega, getiteld Language, waarin zij de moeite die ze heeft om wat ze voelt, in woorden te vatten, bezingt. Communicatie is veelomvattend: taal, gebaren, gezichtsuitdrukkingen, houdingen, de middelen die we gebruiken om ons te uiten, de kleding die we dragen enz. enz. Maar met alles dat tot onze beschikking staat om te communiceren, blijft het een heidens karwei om duidelijk te maken wat we bedoelen.
Dank je wel, unikap!

unikap

Bericht door unikap »

Hoi Coen,
Over dit werk is er 3 weken geleden de laatste keer iets verschenen, doe je in die periode verdere inspiratie op of zit je
domweg te wachten tot de reeds gedane stukken droog en en onkwetsbaar geworden zijn?
Omdat ik van heel lang geleden nog wat tubes olieverf heb liggen her-oriënteer ik me een beetje voordat ik ermee aan de
slag ga. Geduld is met dat spul een schone zaak geloof ik. gr unikap

Coen

Bericht door Coen »

Hallo Jan Eric,

Het is van alles een beetje. Heb enkele dagen gewacht op het drogen van het doek, maar ik ben ook al weer verder met dit doek dan ik getoond heb. Ook heb ik al een ander, kleiner doek af, wat ik hier nog zal laten zien en ben ik bezig met nog een ander doek van 40x30 cm.
Geduld is sowieso een schone zaak, maar dat hoeft ook weer niet overdreven te worden. De dunnere lagen drogen vrij snel, soms kun je er na een dag al overheen schilderen. Bij de vettere lagen moet je veel langer wachten, maar soms betekent dat ook dat je de volgende dag verder kunt met nat-in-nat. Ik ben vaak met meerdere werken tegelijkertijd bezig. Werken aan de ene, terwijl de andere droogt.
Mocht je je olieverfplan doorzetten, dan laat je de resultaten hier zien, hoop ik.

unikap

Bericht door unikap »

Dank voor je toelichting Coen. Ben een raamwerkje aan het maken waar een velletje geprepareerd "papier"
in kan en waar het dek achter het velletje weg kan klappen om te drogen zoals een doek op een raamwerkje;
Van een jaar of 50 geleden herinner me, dat het toen best lang duurde als je op triplex schilderde. Met van alle kanten
lucht erbij hoop ik m'n matige geduld tegemoet te komen.
Als het een toonbaar resultaat oplevert laat ik het zien. groet jed

Coen

Bericht door Coen »

Update:
Bijlagen
SOS Communicatie2.jpg

unikap

Bericht door unikap »

Naast het vele vakmanschap hier op het forum vind ik dit kunst; of het geheel te bevatten is
weet ik niet, maar het is intrigerend en als het op vakmanschap aankomt staat het z'n mannetje.
De onvanzelfsprekendheid en vele détails dwingen je tot een zoektocht waarbij je toelichting
wel een aanknopingspunten biedt. Hoe krijg je het verzonnen . . . groet jed

Coen

Bericht door Coen »

Dank je wel, Jan Eric,
Alle gedachtenkronkels die voor mij met communicatie te maken hebben, of met de voorzieningen die met communicatie te maken hebben, staan, waar me dat haalbaar leek, op het doek. Maar wel in mijn gedachtentaal. Linksboven zie je bijv. een banier met enen en nullen: computertaal. Wie goed kijkt, ziet ook het morseteken voor SOS terug op het doek. Ik begrijp heel goed dat niemand al deze hersenkronkels kan volgen, maar het is al fijn als men het gevoel heeft dat ze er zijn.
Dank voor je hartelijke commentaar.

Coen

Bericht door Coen »

De finale update:
Titel: SOS communicatie
Formaat: 120x40 cm
Materiaal: olieverf op canvas

Geïnspireerd door een song van Suzanne Vega: Language , van haar album Solitude Standing
https://www.youtube.com/watch?v=4JCWmgrZS84

Iedereen die meekeek, en vooral meedacht of reageerde, wil ik daarvoor bedanken.
IMG_20210525_155701.jpg
IMG_20210525_155741.jpg
IMG_20210525_155509.jpg
IMG_20210525_155450.jpg
IMG_20210525_155701 - kopie.jpg

Plaats reactie