Laat het maar gebeuren, Claire

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Coen

Laat het maar gebeuren, Claire

Bericht door Coen »

Titel: Laat het maar gebeuren, Claire
olieverf op canvas
60x80 cm
Laat het maar gebeuren, Claire small.png
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Onion

Re: Laat het maar gebeuren, Claire

Bericht door Onion »

Wat een leuk schilderij weer, Coen. Met heel herkenbare Coen-elementen. Op mij komt Claire over alsof ze nog een klein beetje moeite heeft met je advies, maar ze is bijna om. Er gebeurt dan ook nogal wat. Ik neem tenminste aan dat Claire het meisje is, niet het knaagdier-achtig wezen... :) Wat mij opvalt, qua tip, is dat het gebied onderarm/buik nogal vlak is, getuige ook de staart die echt naar beneden hangt over de onderarm. Maar wellicht is dat bewust. Maar ik vind het een leuk, en tegelijkertijd ook een beetje verwarrend schilderij, mooi!

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Ik denk dat de octopus nog wel een goed zetje in de goede richting zal geven.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Jis

Bericht door Jis »

De arm van de octopus vind ik zo goed gedaan. Mooi gezicht en uitdrukking daar op. Die wat lange bovenarmen vind ik fantastisch, benadrukt haar slanke figuur.

Puntje van kritiek, de onderarm (voor de ander) van de dame oogt voor mij wat onaf, beetje hakkelig.
Maria_Anne schreef:
ma jun 29, 2020 6:28 pm
Ik denk dat de octopus nog wel een goed zetje in de goede richting zal geven.
Dacht dacht ik ook....oei weten ze, dame en knager, wel wat er achter hun gebeurd.
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Coen

Bericht door Coen »

@Onion: Claire is inderdaad de vrouw op het doek en ze is inderdaad onder de indruk van wat er allemaal op haar afkomt en langs haar gaat en haar inhaalt. Met de tip die je geeft betreffende de onderarm, doe ik m'n voordeel. Bij een volgend bericht van mij in dit topic, zul je, als het goed is, het resultaat zien. Dat het doek ook wat verwarrend is, doet me deugd. :) Dank je wel voor je commentaar.
@Maria_Anne: Claire redt het wel ;)
@Jis: Dank je wel, Jis! De onderarm ga ik nog een laagje geven (zie m'n reactie op Onions bericht). Claire weet niet wat er gebeurt, maar wel dat er iets gebeurt, in mijn optiek.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Plaats reactie