Dieren Potrtet

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Henry

Dieren Potrtet

Bericht door Henry »

Goedenavond,

Terug van weg geweest.
Ik heb nu lessen bij 2 schilderscholen, 1 in Uitgeest en 1 in Mijdrecht.
Portretten in olieverf.
In bijlage onze hond TACO, in december 2019 overleden.
Ik volg nu 2 schilders op You tube.
Een Rus Vladimir Volegov en een Hollander Ben Lustenhouwer.
Misschien kennen jullie ze?

Groetjes,
Henry.
Bijlagen
Taco sessie 23-03-2020.JPG

Jis

Re: Dieren Potrtet

Bericht door Jis »

Mooi zacht portret Henry, fijne kleuren.
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Henry

Bericht door Henry »

Bedankt Jis!

Coen

Bericht door Coen »

Wat heeft het dier een vriendelijke uitstraling op je doek.
Aan de rechterkant van het doek zou je nog wat werk kunnen verrichten, naar mijn smaak: is de beige baan die van noord naar zuid loopt een achterpoot? En al begrijp ik waarom de kleur van de vacht daar veel lichter is, loopt het naar mijn gevoel wat te snel naar wat waziger en lichter. Dat effect maakt wel dat je veel diepte krijgt en zou ik zeker behouden, maar dan iets geleidelijker bewerkstelligen dan nu is gebeurd (pfff...... veel woorden heb ik steeds weer nodig .....!). Veel effectieve tinten wit die ook nog eens in de achtergrond terugkeren, maken het werk plezierig om naar te kijken. Knap hoe je zoveel karakter in de blik van de hond hebt verkregen.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Eens met bovenstaande commentaren dat je echt een mooie zachte structuur hebt bewerkstelligd! Is echt opvallend.
Wat mij in het oog springt is dat de snuit/glimlach niet helemaal mooi parallel loopt aan de ogen. De ogen zelf staan ook niet helemaal in lijn.
Je kleurgebruik daarentegen is ook erg goed, is denk ik ook inherent aan de structuur en 'vaagheid' die je voor elkaar hebt gekregen! Mooi :)
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Henry

Bericht door Henry »

Coen schreef:
za apr 11, 2020 6:43 pm
Wat heeft het dier een vriendelijke uitstraling op je doek.
Aan de rechterkant van het doek zou je nog wat werk kunnen verrichten, naar mijn smaak: is de beige baan die van noord naar zuid loopt een achterpoot? En al begrijp ik waarom de kleur van de vacht daar veel lichter is, loopt het naar mijn gevoel wat te snel naar wat waziger en lichter. Dat effect maakt wel dat je veel diepte krijgt en zou ik zeker behouden, maar dan iets geleidelijker bewerkstelligen dan nu is gebeurd (pfff...... veel woorden heb ik steeds weer nodig .....!). Veel effectieve tinten wit die ook nog eens in de achtergrond terugkeren, maken het werk plezierig om naar te kijken. Knap hoe je zoveel karakter in de blik van de hond hebt verkregen.
Bedankt voor je reactie Coen, Ik ben nog lang niet klaar met deze project. Ik moet zeggen dat ik pas begonnen ben met schilderen, en ook gelijk met olieverf. ik kijk veel naar tutorials op YouTube. en ik neem ook lessen.
Ik zal morgen mijn laatste aanpassingen van 8 april posten, en ik ga regelmatig aan verbetering punten werken.
En ik neem graag tips van ervarende schilders aan.

Groet, en fijne paasdagen, in deze bijzondere tijden,
Henry.

Henry

Bericht door Henry »

Maria_Anne schreef:
za apr 11, 2020 6:55 pm
Eens met bovenstaande commentaren dat je echt een mooie zachte structuur hebt bewerkstelligd! Is echt opvallend.
Wat mij in het oog springt is dat de snuit/glimlach niet helemaal mooi parallel loopt aan de ogen. De ogen zelf staan ook niet helemaal in lijn.
Je kleurgebruik daarentegen is ook erg goed, is denk ik ook inherent aan de structuur en 'vaagheid' die je voor elkaar hebt gekregen! Mooi :)
Bedankt Maria-Anne,
Ik leer steeds van opmerkingen en tips van jullie op deze forum, mijn dank daarvoor.
Bedankt voor de complimenten, ik neem ze graag aan, want ik ben pas begonnen en dit geeft mij vertrouw om door te gaan.

Groet en fijne paasdagen in deze moeilijke tijden.
Henry.

Henry

Bericht door Henry »

Update Hond Taco 12 april 2020.
Vandaag aan de ogen gewerkt en de achterpoot, en een beetje aan de snuit, de zijkanten net onder de ogen, de grenslijn wit-zwart.
Opmerkingen en suggesties zijn welkom.
Aan de achtergrond moet ik nog alles doen.

Groet,
Henry.
Bijlagen
Taco sessie12-04-2020.JPG

Coen

Bericht door Coen »

Goede vorderingen, bijvoorbeeld in de neus.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

AtelierBrigitte
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte »

Mooi hoe nu meer diepte er in gekomen is en de snuit naar voren komt.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Maria_Anne
Contacteer:

Inderdaad! Ik vind de tong opvallend overtuigend geworden! Mooi!

Henry

Bericht door Henry »

Update 13-04-2020
Ik loop nu vast met de vacht van de rug, onder andere.
Ik laat het voorlopig rusten en ik ga met de achtergrond verder...
Bijlagen
Taco sessie 13-04-2020.JPG

Leonie_

Bericht door Leonie_ »

Je gaat goed! Ik vind het mooi om te zien hoe de achterkant van de hond nog 'vaag' is. Mijn aandacht blijft daardoor hangen bij de ogen. Wel twijfel ik een beetje aan de verhoudingen in het koppie. Ik heb het gevoel dat de neus en de ogen niet helemaal op de juiste plek staan. Ik denk dat wat extra schaduwen aan de zijkant van de neus dat al een beetje kunnen verhelpen. Maar ik vind je kleurgebruik fijn om naar te kijken en ik ben benieuwd naar het vervolg :) !

Henry

Bericht door Henry »

Goedemorgen allemaal,

Update van 27 april 2020.
Het moet uiterlijk eind juni klaar zijn, mijn dochter krijgt deze schilderij als aandenken, van dit bijzondere mooie hond.
Tips zijn steeds welkom hoor...

Groetjes en blijf gezond!
Henry.
Bijlagen
Taco sessie 27-04-2020..jpg

Maria_Anne
Contacteer:

Ik kijk nog steeds een beetje gek naar het rechtse oog. Daarnaast is het zichtbare achterpootje erg iel (al komt dat waarschijnlijk door de camera en het vervormde perspectief).
Kleuren zijn diep geworden, erg mooi. Sfeervolle achtergrond! Her en der lijken de voegen van de tegels wat scheef te liggen, maar je hebt een duidelijk onderwerp en achtergrond nu.

Plaats reactie