WIP. Vlinders.

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Jis

WIP. Vlinders.

Bericht door Jis »

Mijn hoofd loopt over van ideeën die ik uit wil werken, en dan kom ik een oudere foto tegen die ik gemaakt heb in een vlindertuin. Dus wat doe ik dan zoals altijd, even al het andere lopende werk stil leggen om hier aan te beginnen. Hoeveel werken ik on af heb staan weet ik niet. :oops:
Afbeelding

Portretlinnen 40x50 met olieverf.
Afbeelding
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Jis

Re: WIP. Vlinders.

Bericht door Jis »

Afbeelding

Afbeelding
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Silverwrit

Bericht door Silverwrit »

Wauw, mooi kleurpalet. Alsof het het laatste licht van de middag is.

Philomeen

Bericht door Philomeen »

Erg mooi!!
Vind het ook erg fijn om je opzet te zien.
Ik verbaas mij over de kleur van de opzet laag. Ik zou daar zelf nooit aan gedacht/ gedurfd hebben.
Laat je nu de lagen drogen voordat je de lichte delen erover zet?
Dank je wel voor het posten overigens!!

Jis

Bericht door Jis »

Dankjewel Silverwrit, leuk om te horen! :)

Dank je Philomeen! :D
De onderlaag heb ik iets laten drogen voor ik verder ging met de vlinders. Achtergrond, zonder blad/plant, heeft maar 1 tot 2 dunne lagen gekregen en dat blijft zo.

Graag gedaan!

Nergens nog klaar, wil nu eerst de bloem afmaken.
Afbeelding
www.jiskahofland.exto.nl

Philomeen

Bericht door Philomeen »

Dank je voor je antwoord Jis.
Ik volg dit echt met grote interesse. Ik vind olieverf zo moeilijk. En dat terwijl ik om me heen hoor dat men zegt dat het niet zo moeilijk is. En ik bak er echt niets van...zo frustrerend...
Dit is voor mij dus echt wel leerzaam.
Ik blijf volgen!

Jis

Bericht door Jis »

Graag gedaan. :)
Mijn eerste paar olieverf schilderijen zijn niet zo maar daarna werd het beter. Ben meer gaan verdunnen. Laatste laagjes wat vetter, tot zo vet (onverdund) als je wil. Ik hou de laatste lagen meestal nog vrij dun.
www.jiskahofland.exto.nl

AtelierBrigitte
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte »

Mooi om die stappen en opbouw te zien - en wat je in je beginpost schrijft, heel herkenbaar: altijd meerdere werken die half-af zijn.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Coen

Bericht door Coen »

Ha Jis,
Wat een mooi werk al. Het perspectief van de vleugels komt bijzonder goed uit. Heb je de schets als het ware in de grondlaag verf gekrast of lijkt dat alleen maar zo? Heel verstandig om de witte achtergrond van de foto niet over te nemen, het laat je onderwerp(en) veel beter uitkomen, denk ik. Wil je, net als op de foto, de takjes en blaadjes wazig erop zetten?
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Jis

Bericht door Jis »

Dank je Brigitte, :D gelukkig niet de enige. :angel:

Dank je Coen. Ja klopt met een klein penseeltje de schets opgezet in de nog natte verf.
Verder hou ik ongeveer de achtergrond aan qua onscherp en scherp. :)

Afbeelding
www.jiskahofland.exto.nl

Mariska

Bericht door Mariska »

Erg fraai!
Klik hier om te zien wat ik maak.

Coen

Bericht door Coen »

Wordt mooier en mooier. Het enige dat ik je nog mee wil geven , is dat het werk in de compositie wat naar rechts 'hangt'.

Jis

Bericht door Jis »

Veel naar het werk gekeken en dit laten bezinken Coen, :denk: ik probeer nogal eens een aparte compositie te maken, soms loont dat denk ik dan meer voor mezelf :D en kwam tot de conclusie dat voor mij de compositie goed aan voelt.
Al snap ik zeker wat je bedoelt vind ik persoonlijk dat het opvallende blad/bloem in knop links, meer naar links geplaatst dan op referentiefoto, het weer recht trekt.
www.jiskahofland.exto.nl

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Heb er ook naar gekeken, maar ik vind inderdaad dat de opvallende knop de boel wel in evenwicht houdt. Misschien zal het ook helpen als je achter de zwarte punt van de onderste vlinder een iets lichtere achtergrond zou hebben. Maar misschien is dat je bedoeling helemaal niet.
Verder vind ik je dimensies in dit werk al erg geslaagd. Ik ben benieuwd naar je verdere vorderingen!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Coen

Bericht door Coen »

Jis schreef:
zo apr 26, 2020 12:27 pm
Veel naar het werk gekeken en dit laten bezinken Coen, :denk: ik probeer nogal eens een aparte compositie te maken, soms loont dat denk ik dan meer voor mezelf :D en kwam tot de conclusie dat voor mij de compositie goed aan voelt.
Al snap ik zeker wat je bedoelt vind ik persoonlijk dat het opvallende blad/bloem in knop links, meer naar links geplaatst dan op referentiefoto, het weer recht trekt.
Niets aan doen dan, Jis! :)

Plaats reactie