Tachtigplusser

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia, Mariska

Plaats reactie
*Kees

Tachtigplusser

Bericht door *Kees » wo jan 15, 2020 3:02 pm

Klaas.jpg
Talens Cobra olieverf op Canson Figueras olieverfpapier 46 x 33.5 cm

Philomeen

Re: Tachtigplusser

Bericht door Philomeen » vr jan 17, 2020 10:46 am

Wat een geweldig mooi geschilderd portret. Lekker losjes. Vind het altijd knap wanneer mensen dit kunnen.
Ik ben recent ook begonnen met Cobra, maar ik vind het tamelijk moeilijk. Ik heb nog niet echt het gevoel voor de mengverhouding met het water en dan wordt het zo transparant. Doe ik minder, dan vloeit het niet lekker. Doe ik medium dan werkt het weer niet lekker met mijn natte lagen waar ik geen medium mee heb gebruikt. Kortom: ik heb enorm respect voor mensen die zo goed met olie wegkomen. Maar ik geef niet op (maar tips zijn wel welkom) ik oefen ijverig voort.

AtelierBrigitte
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte » vr jan 17, 2020 12:12 pm

Heel mooi geworden!
Ook dat je de kwast streken nog duidelijk ziet, geven het geheel een vlotte uitstraling.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Coen

Bericht door Coen » vr jan 17, 2020 2:11 pm

Mooi portret in losse tonen. De koele kleuren van de schaduwen contrasteren mooi met de warme kleuren in het gezicht. Dat die kleuren terugkeren in de achtergrond helpt mee aan de eenheid van het doek. Het oor aan de linkerkant lijkt een stuk kleiner dan die aan de rechterkant.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Jis

Bericht door Jis » do jan 23, 2020 3:36 pm

Prachtig portret, gevangen in een actief moment......Zoals Frans Hals dat zo goed kon.
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne » wo feb 05, 2020 6:32 pm

Erg mooi! Iets minder gelijke toon blauw in de achtergrond, of deze blauw in wat mindere mate had het contrast met de achtergrond wat vergroot en brengt het portret wat meer naar voren. Maar prachtig portret, echt nastrevenswaardige stijl.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Plaats reactie