Golden doggo - Acryl WIP (eindresultaat volgt)

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Maria_Anne
Contacteer:

Golden doggo - Acryl WIP (eindresultaat volgt)

Bericht door Maria_Anne »

Doggo, ik schat op een doek van zo'n 70x60cm?
Opdracht van golden retriever die tijdens het schilderen helaas is overleden. Was een schatje, maar ook wel een oudje.
Op Instagram vond ik Not_sorry_art, zij werkte op een roze achtergrond, en met rode schetslijnen. Door die rode lijnen krijg je warme contrasten, en van dat roze wordt ze volgens mij gewoon vrolijk. Genoeg redenen voor mij om het ook eens te proberen.
IMG_2658.jpeg
Heb ook al testjes gedaan met oranje als onderlaag, dat ligt mij wat beter. Dit roze doet mij wat chemisch aan en is voor een natuurlijk onderwerp wat minder geschikt.
IMG_2669.jpeg
Maar alles is beter dan een lichtgekleurde hond schilderen op een witte ondergrond.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Maria_Anne
Contacteer:

Re: Golden doggo - Acryl WIP (eindresultaat volgt)

IMG_2740 2.jpg
IMG_2843 2.jpg
Rode rand toegevoegd. Beste beslissing in dit schilderij. Dit rood (heb Amsterdam Expertverf aangeschaft) is prachtig van kleur en zeer goed om in een nieuwe laag te dekken. Het geeft ontzettend veel richting qua kleur, en heel veel contrast en warmte. Hebben jullie ook eens zo'n kleuren gebruikt in de achtergrond, of als schetskleur? Hoe beviel dit je?
IMG_2844 2.jpg

Maria_Anne
Contacteer:

IMG_2893 2.jpg
4A076A8E-52DB-40C0-ABD8-9B8E5B8A0E49 2.jpg
IMG_3242.jpeg

Maria_Anne
Contacteer:

IMG_3243.jpeg
Laatste resultaat. De hond is ietsje uit het lood geplaatst tov foto, maar komt in mijn ogen niet uit balans over. Gezichtje komt me wel treffend over en ben blij met de kleuren en structuren. Er zit nog wel wat werk in, maar de grootste basis staat nu wel.

_canvas_

Bericht door _canvas_ »

Hi,

heel interessante werkwijze wanneer je de rode rand hebt gezet. Heb ich zo nog nooit gezien.
Tot nu toe vind ich het al heel mooi! Het gezicht ziet er al klaar uit. Ben heel benieuwt hoe het er an het einde gaat uitzien en of er nog iets blijft van de rode randje.

Groetjes
Lisi
Groetjes uit Oostenrijk
Lisi

Maria_Anne
Contacteer:

Dankjewel voor je leuke reactie, Lisi. Ik vind het altijd wel spannend om stiekem iets van dat rood te laten staan. Maar we kijken waar het schilderij me heen brengt :)

Onion

Bericht door Onion »

Wow, ik vind het zo al erg mooi. En het was/is super leerzaam om het hele proces zo te zien. Geeft mij allemaal ideeën en handvatten. Ben inderdaad benieuwd wat er met het rood gebeurd, lijkt me inderdaad mooi om een deel daarvan te laten staan. Maar uit interesse: stel nou dat je het helemaal weg schildert, wat was dan de functie ervan? Toch de verbinding tussen achtergrond en voorgrond? Ik vind de achtergrond trouwens ook erg mooi.

Maria_Anne
Contacteer:

6DEC7D3B-647E-446B-9101-5B6C8116C789.jpeg
Ik denk dat het toch voor verbinding met de achtergrond en voor warmte zorgt. Ook al werk je het helemaal weg, het schemert toch we een beetje door in de bovenste laag. We leuk om eens uit te testen!

Onion

Bericht door Onion »

OK ja ik zie het, het werkt goed. Ik zie net trouwens iets dat me ineens opvalt. In de schaduw van de kop van de hond lijkt een soort van iets verwrongen kop te ontstaan door de diepere schaduwen in de achtergrond. Was dat de bedoeling? Ik hink een beetje op 2 gedachten, het stoort niet echt, maar nu ik het zie trekt mijn oog er toch naar toe. Ik zie nl een neus en een oog en een bek. Maar misschien had ik niets moeten zeggen... :angel: Ik vind het echt mooi geworden!! Ik ga er zeker mee experimenteren.

Maria_Anne
Contacteer:

Leuk om te lezen dat je er mee aan de slag gaat! Ik heb het ook maar goed gejat van iemand ;)
Ik zie de verwrongen kop niet helemaal, tenzij je rechts van de hond bedoelt? Ik vind het eigenlijk wel geinig dat je er zoiets in ziet. Als het eng overkomt of als het echt storend ervaren wordt (door oa mij, haha) dan ga ik er natuurlijk mee aan de slag. Maar het menselijk brein is het beste in gezichten herkennen, dus het is erg logisch dat je dat doet in vreemde vormen :)
Dankjewel voor je mooie complimenten!

Edit; oh je schrijft in de schaduw van de hond... nee dat was niet met opzet, ik ga er eens naar kijken of ik het vind storen. Ik snap wat je bedoelt. Is zo aangepast, maar moet er even over nadenken :)

AtelierBrigitte
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte »

In de schaduw lijkt de hond net een leeuwenkop te hebben :)
Maar ik vind 'm verder helemaal mooi en het stoort mij niet, die schaduw.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Maria_Anne
Contacteer:

Ah haha snap ik! Leuk om te lezen hoe jullie dit allemaal zien! Ik ga er nog eens naar kijken op de foto, als ik weer aan de slag ga.

Maria_Anne
Contacteer:

En het eindresultaat! Haartjes rond contouren, snorharen, pootjes, vacht overall, beetje aan achtergrond gesleuteld en ietsje aan de rare hondenkopschaduw. Maar vond t niet al te storend dus het is niet rigoureus.
15FB9A73-A97C-42B0-8D84-B9769275AF57.jpeg

Fauve

Bericht door Fauve »

Oh, dit is mooi geschilderd! Zo mooi losjes en spontaan.
Ik had nog nooit een roze opzet gezien. Heb dus al weer iets geleerd. Ben heel lang niet meer creatief geweest, maar wanneer ik dit zie krijg ik toch weer kriebels.

Maria_Anne
Contacteer:

Wat een leuke opmerking, Fauve! Dat is meer dan ik mocht hopen, de creativiteitskriebels bij iemand opwekken! Ik zou zeggen; go for it! And show it here...

Plaats reactie