Dubbelportret

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Chrissie1979

Dubbelportret

Bericht door Chrissie1979 »

Afbeelding

Coen

Re: Dubbelportret

Bericht door Coen »

Vlot werk met veel charme, goed licht- en schaduwwerk in haar gezicht; zijn gezicht is minder spannend uitgevallen. Het uitfaden aan de onderkant komt niet helemaal uit de verf. De kustlijn is misschien wat te scherp geschilderd bij de wat grover geschilderde gezichten?
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Eens met Coens commentaar. Vind het geheel ook wat vlekkig, maar is misschien meer smaak.
Is het het eindresultaat? Want ik denk dat met wat TLC voor de achtergrond en kleding je het schilderij nog een stuk kunt ophalen.
Doch mooi werk; prima compositie, fijn kleurgebruik en de gezichten zien er evenwichtig uit.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Jis

Bericht door Jis »

Eens met de rest. Lijkt of de kustlijn tegen hun achterhoofden zit aangeplakt, loopt de lijn goed? Lekker wat meer vervagen geeft meer diepte. Vind het wel een mooi kleurgebruik in de gezichten.
En het haar van de jongen vind ik geweldig neergezet!
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Chrissie1979

Hallo allemaal, dankvoor de tips en tops! Het schilderij is inmiddels wel al bij het stel, gevernist en wel, maar dank jullie wel voor de waardevolle tips, die neem ik mee voor de volgende keer. M'n het natuurlijker laten verlopen van de kleding en wat meer tlc ( moest even googlen 😄) voor de achtergrond. Ik heb me vooral gefocust op de gezichten, maar de achtergrond werkt natuurlijk ook gewoon mee.

Chrissie1979

Kustlijn liep trouwens op de foto ook diagonaal 😉

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Fijn dat de overdracht alweer plaats heeft gevonden, ze waren vast happy! En succes met je volgende week, weer hier laten zien hoor! Als je tussenstappen laat zien kun je hier ook handige tips en frisse blikken krijgen, vind ik zelf altijd erg fijn
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Plaats reactie