Parkiet

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia, Mariska

Plaats reactie
_canvas_

Parkiet

Bericht door _canvas_ » do mei 16, 2019 10:30 am

Hallo,

ik wil jullie graag een schilderij von mij laten zien.
Gemaakt voor een schilderproject in een ander forum met de titel "favoriete kleur" - ik denk jullie kunnen zien welke... :)
Acrylverf op acrylblok van ongeveer 16 x 16 cm

Groetjes
Lisi :bye:
Bijlagen
2019_04_Piepsi.jpg

Maria_Anne
Contacteer:

Re: Parkiet

Bericht door Maria_Anne » vr mei 24, 2019 3:05 pm

Mooi! Heb zelf nog nooit op een vierkant doek durven werken, maar vind dat toch vaak erg mooi. Compositie is hier ook wat mooier dan bij je iris, vind ik!
Jammer dat je eenzelfde blauw voor de achtergrond als voor de borst en vooral de snavel hebt gekozen. De prachtige parkiet valt hierdoor weg in de achtergrond, ipv dat deze wordt versterkt.
Het lijkt of je puur zwart hebt gebruikt voor de zwart- en grijstinten. Vooral in de grijzen maakt dat een i.m.o. doodslaande, droge zwart. Ik hou zelf meer van gemengd zwart dmv bv. omber gebrand met ultramarijn. Ieder zijn ding natuurlijk.
Ten slotte vind ik de borst wat plat. Waar je in de kop heel mooi diepte hebt weergegeven, vind ik dat in de borst wat vlak geworden. Ik zie geen duidelijke structuur, geen bolling, geen schaduwwerking. Hetzelfde ook bij de kin eigenlijk. Her en der heb je heel veel details gebruikt, en andere stukken zouden meer aandacht mogen krijgen. Niet per se meer details, als wel meer diepte en schaduwwerking.
Hopelijk heb je hier iets aan!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

_canvas_

Bericht door _canvas_ » ma mei 27, 2019 12:53 pm

Hallo Maria_Anne,

dat eenzelfde blauw was in dit geval zo gewilt omdat ik een "favoriete kleur" wilde laten zien.
In de zwart had ik in der daad nog andere kleuren kunnen bijmengen of andere donkere kleuren mengen, zou echt misschien iets levendiger kleur geven.
Ja :? ... achteraf bekeken find ich ook de borst en het vleugeltje te platt en ook de overgang van de zwart/witte gedeelte naar de blaue zwak.
Maar ik was bang nog iets slechter te maken.
De volgende keer dan...

Groetjes

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne » zo jun 02, 2019 8:42 am

Ik bedoelde zelf echt zwart te maken zonder zwarte verf. Try it out!

_canvas_

Bericht door _canvas_ » zo jun 02, 2019 8:11 pm

Dank je wel Maria_Anne voor alle goede tipps! Ik zal het zeker gaan probeeren. :thumbs:

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne » ma jun 10, 2019 2:44 pm

Ik ben benieuwd!

Plaats reactie