Mijn eerste schilderijtjes

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Rowdy

Mijn eerste schilderijtjes

Bericht door Rowdy »

Sterrenhemel was mijn eerste. De boom was mijn 3de heb er nog 1 maar moet nog een foto maken die past. Ben erg benieuwd naar het commentaar.

Gr.
Bijlagen
Mijn eerste.
Mijn eerste.
Mijn tweede, moest de grootte aanpassen dus kleur is iets veranderd
Mijn tweede, moest de grootte aanpassen dus kleur is iets veranderd

Luc65

Re: Mijn eerste schilderijtjes

Bericht door Luc65 »

Nice. De sterrenhemel lijkt meer een melkwegstelsel ofzo, heel mooi gedaan. Het landschap vind ik kleurrijk, figuratief en niet saai.
Luc

Arisos

Bericht door Arisos »

Het melkwegstelsel is goed gelukt, mooi contrastrijk. :D
Landschap leuk, maar de zwartelijnen om diverse stenen en de heuvels zijn niet nodig.
de overgangen tussen de diverse kleuren zijn erg hard denk dat wat vloeinde overgangen beter zouden werken.

Onion

Bericht door Onion »

Ik vind het melkwegstelsel ook erg leuk geworden! Het ander schilderij is mooi kleurrijk. Als tip: bij de waterrand is het meestal wat donkerder doordat het nat is. Inderdaad haalt de donkere lijn om de stenen de diepte een beetje weg. Maar misschien is dat expres? Oh, en de bloemetjes zou je misschien wat meer kunnen varieren qua vorm. Nu zijn het ruwweg allemaal X-en. Maar goed hoor, en dat voor een 1ste en 3de schilderij.

iwert86

Bericht door iwert86 »

Vindt ze allebei goed gelukt, 2e is weer compleet andere stijl, vindt de eerste wel het mooist.
Het enigste wat ikzelf anders zou doen is de handtekening iets minder opvallend op het doek of canvas zetten

Rowdy

Bericht door Rowdy »

Ook hier mijn excuses , ik had een email verwacht op de reacties. En na verloop van tijd was ik de site vergeten. Kwam er vandaag achter dat ik zelf moest inloggen voor de reacties. Mijn excuses omdat jullie wel de tijd hebben genomen om mij te beantwoorden.

En dit is commentaar waar ik iets mee kan. De zwarte lijnen heb ik bewust gedaan. Omdat ik dat vaak zag op tekeningen en dergelijken. Dacht ik dat dat zo hoorde. En idd de bergen en dergelijken had ik iets meer moeten mengen met de achtergrond kleuren. Zodat ze er wel zijn maar heel subtiel. En mijn naam. Idd ik irriteer me er ook rot aan. Dat ik hem niet kleiner kan maken. Hoe doen jullie dat?

Nogmaals echt super bedankt voor de reacties!

Groetjes Rowdy

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Je kunt een abonnement nemen op je eigen draadje, dan krijg je wel mails! Anders zou ik het ook vergeten :)

Vwb de zwarte lijnen: wat voor stijl wil je benaderen (of ontwikkelen). Als het realistisch is dan kun je je het best verdiepen in schaduwen, kleuren, etc., als het eerder een meer abstracte of bv. cartoon-stijl is, dan passen grote contrasten en dit soort lijnen beter. Ik noem maar wat, en zo zijn er natuurlijk nog vele andere stijlen.

Vwb je naam/handtekening; als je het zo storend vindt, waarom zet je het er in het vervolg niet achterop? Bv op het raamwerk? Ik vind het altijd zo zonde als dit puntje op de i, en het laatste wat je aan je affe werk toevoegt, zo opvallend is. Stap een is beseffen: Waarom wil je je naam erop zetten? Wil je plagiaat voorkomen? Wil je eer van je werk? Wil je je evenaren aan de grote meesters? Wil je het doen zoals 'het beurt'? Als je daar je antwoord op hebt, weet je ook in hoeverre je energie moet steken in het finetunen van dit rottige klusje :)
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Fauve

Bericht door Fauve »

Oh jouw opmerking van handtekening vind ik ook erg interessant. Maar idd, beseffen waarom en dan indien ja, hoe erop!

Maria_Anne
Contacteer:

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik net onderwijs heb gehad over de cirkel van Simon Sinek. Aanrader!

oh en edit aan mijn vorige tekst:
Maria_Anne schreef:
zo aug 18, 2019 9:54 pm
...Wil je het doen zoals 'het Heurt'? ...

Jis

Bericht door Jis »

Vind de eerste erg gaaf!

Wat betreft handtekening, pak een klein penseel daarvoor.
Ik zet hem altijd voorop op het doek waar het goed voelt, soms haal ik hem toch weer weg omdat het stoort op die plek en dan komt hij ergens ander. Wat ik ook nog wel eens doe als ik het nergens echt mooi vind staan is de kleur van de handtekening heel weinig af te laten wijken van de kleur van de achtergrond.
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Maria_Anne
Contacteer:

Oh slim, Jis, van die geïntegreerde kleur! Ik gebruik idd altijd een kleur die al in het werk voorkomt, en dan in dezelfde toonsterkte als op de plek waar het signatuur komt.

Jis

Bericht door Jis »

Ja precies, zorgt er voor dat het vaak ook juist mooi staat.
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Plaats reactie