'69 Dodge Charger grijstonen

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Luc65

'69 Dodge Charger grijstonen

Bericht door Luc65 »

Hallo allemaal,

Hierbij een van mijn laatste schilderijen. Een vintage '69 Dodge Charger in zwart/wit/grijs met acrylverf.

http://www.schilderenenzo.nl/forum/down ... ew&id=2075
Bijlagen
8618b9aa0b08cd9a0531e10e49a886b9.jpg
8618b9aa0b08cd9a0531e10e49a886b9.jpg (49.06 KiB) 773 keer bekeken

Maria_Anne
Contacteer:

Re: '69 Dodge Charger grijstonen

Bericht door Maria_Anne »

Wederom gaaf :) Voorste band staat naar buiten gedraaid, toch? Dat komt in ieder geval goed over :) Niets op aan te merken!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Luc65

Bericht door Luc65 »

Ja, klopt, die band staat naar buiten gedraaid. Ben de laatste tijd wat bezig met monochrome stijl, wat ik erg leuk vind om te doen. Ook omdat ik bezig ben om me te verdiepen in het mengen van kleuren. Ik wil namelijk gaan werken met een split primairy palette, maar moet daarvoor wat nieuwe kleuren aanschaffen. Ik werk nu met de verf van de Action, maar daar kan ik niet alles mee mengen.

Maria_Anne
Contacteer:

Wat houdt dat split primary palet in?

Luc65

Bericht door Luc65 »

Maria_Anne schreef:Wat houdt dat split primary palet in?
Nou, dat je van alle primaire kleuren een koele en warme versie hebt, waarmee je dan heel veel kan mengen. Met de standaard setjes rood geel blauw is het bijvoorbeeld erg frusterend om een mooie helder paars te mengen, omdat het rood vaak warm rood is. In het split primary palet heb je in dat geval ook een koel rood en een warm blauw waarmee je mooi helder paars kan mengen.

Maria_Anne
Contacteer:

Oh, interessant! Welke kleuren heb je dan op het palet? Wat zijn koele en wat zijn warme primaire kleuren?

Luc65

Bericht door Luc65 »

Maria_Anne schreef:Oh, interessant! Welke kleuren heb je dan op het palet? Wat zijn koele en wat zijn warme primaire kleuren?
Ik heb de kleuren nog niet gekocht. Ik had wel een setje van de Action met kleine tubetjes waar alle koele en warme primaire kleuren inzitten en hier heb ik mee geexperimenteerd. Ik heb wel een youtube filmpje waarin het idee van split primairy palet heel goed wordt uitgelegd en waarin ook de gebruikte kleuren benoemd worden. Het is dus een beperkt palet, maar je kan er wel heel veel mee mengen. Dit is het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=ZO345Kwdhfk en het primairy palet begint vanaf 12:42

Plaats reactie