Portret

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Chrissie1979

Portret

Bericht door Chrissie1979 »

Heel lang geleden dat ik hier iets gepost heb, maar hierbij mijn laatste actie op schildergebied. Met gelijk een vraag: hebben jullie tips voor de te gebruiken kleuren om het haar wat blonder te krijgen? Alvast bedankt! Dan ga ik nu eens kijken wat voor moois er inmiddels van anderen op staat!

Afbeelding

Maria_Anne
Contacteer:

Re: Portret

Bericht door Maria_Anne »

Prachtig portret!
Omtrent je vraag voor de kleuren: Een goede onderlaag met frisse kleuren, en ik zou veel sienna (gebrand) en oker vermengen met wit in de laag erbovenop. Maar dat is meer voor een wat rossigere blond. Je hebt blond en je hebt blond. Achtergrondkleur en huidkleur kun je ook contrasterend laten werken. De perceptie van kleuren is allemaal relatief..
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Chrissie1979

Afbeelding

Dankjewel voor je tips! Ik heb de achtergrond veranderd en wat meer accenten in het haar aangebracht. Hiervoor komt het haar voor mijn gevoel al veel beter uit.

Maria_Anne
Contacteer:

Zeker een verbetering, ook in het (wat kerstige) kleurgebruik! Mooie contrasten :)

Coen

Bericht door Coen »

Leuk portret. Het geeft bij de eerste blik erop, het gevoel van 'echtheid'. Mooi licht-donker op de wang rechts. Wel heb ik het gevoel dat deze wang iets breder moest worden geschilderd. Het groen in de achtergrond had wat mij betreft nog wat zachter gekund. Maar in de eerste plaats vind ik dit een heel leuk en, op vitale punten, goed geschilderd portret!
Erg leuk dat je schilderij beter is geworden door toepassing van Marieke's tips, erg moedig van jou dat je dat aandurfde; het werkt.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Chrissie1979

Dank voor jullie tips. Misschien dat een zachtere achtergrond hem ook een beetje uit de kerstsfeer haalt! Deze kan ik nog aanpassen, ga ik doen.

Maria_Anne
Contacteer:

Ben benieuwd, wel hier showen!

Jis

Bericht door Jis »

Heb je bij de 2e up date nog wat aan de huid gedaan? oogt anders, mooier, met het groen op de achtergrond. Vind het een mooi portret worden en ook benieuwd naar het eindresultaat.
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Chrissie1979

Hallo Jis,

Nee, het is alleen de achtergrond die ik heb aangepast. Wel wat groen laten terugkomen in het haar. Maar de groene achtergrondkleur laat de huid idd beter uitkomen.

Maria_Anne
Contacteer:

Chrissie1979 schreef:
ma dec 02, 2019 10:34 am
Maar de groene achtergrondkleur laat de huid idd beter uitkomen.
Ja leuk he! Dat soms hele onverwachte dingen dat effect hebben.

Plaats reactie