Nieuw schilderij Chevrolet

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Luc65

Nieuw schilderij Chevrolet

Bericht door Luc65 »

Hierbij mijn nieuwste acrylverfschilderij op canvasboard 24x30 cm van een Chevrolet Chevelle muscle car uit de jaren 60. Ik probeer een beetje figuratief te schilderen zonder kleurverlopen. Ik heb de foto die ik heb gebruikt ook bijgevoegd. De compositie heb ik een beetje aangepast t.o.v. de foto, op de foto is er minder lucht te zien.

http://www.schilderenenzo.nl/forum/down ... ew&id=1560
http://www.schilderenenzo.nl/forum/down ... ew&id=1561
Bijlagen
chevroletchevelle.jpg
car19.png

Maria_Anne
Contacteer:

Re: Nieuw schilderij Chevrolet

Bericht door Maria_Anne »

Je kiest je verhoudingen, je positionering goed.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Luc65

Bericht door Luc65 »

Dank je voor jouw reactie hoor. Ik werk momenteel standaard op canvas board van 30 bij 24 cm die ik dan landscape of portrait kan doen. Ik schilder voornamelijk van foto's en dan moet ik de foto vaak een beetje aanpassen om hem passend te krijgen voor het 30 bij 24 formaat. Ik houd voor de compositie een beetje de rule of thirds als globale richtlijn aan. Ik probeer wel steeds meer om geen kopie van de foto te maken maar meer mijn eigen stijl er op los te laten.

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Wat goed! Ga ik ook eens vaker op letten, ik positioneer al snel iets gecentreerd, veilig, saai.
Het lukt je goed om een eigen stijl toe te passen!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Luc65

Bericht door Luc65 »

Maria_Anne schreef:Wat goed! Ga ik ook eens vaker op letten, ik positioneer al snel iets gecentreerd, veilig, saai.
Het lukt je goed om een eigen stijl toe te passen!
Dank je voor jouw reactie.

Onion

Bericht door Onion »

Wat ik ook zo goed vind, is dat je je niet verliest in details. Maar wel genoeg detail aan brengt om het interessant en ook kloppend te houden. Erg mooi!

Luc65

Bericht door Luc65 »

Onion schreef:Wat ik ook zo goed vind, is dat je je niet verliest in details. Maar wel genoeg detail aan brengt om het interessant en ook kloppend te houden. Erg mooi!
Dank je, dat is inderdaad een van de dingen die ik zoek. Niet te gedetailleerd, maar wel herkenbaar. Ik vind zelf heel realistische schilderijen van auto's wel knap maar niet interessant. Ik kijk ook een beetje naar andere kunstenaars (zoals Hester Berry, Patti Mollica) waar ik de stijl mooi van vind en probeer dat een beetje in mijn schilderijen te brengen.

Plaats reactie