zwarte kat

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
cowina

zwarte kat

Bericht door cowina »

DSC09963.JPG

dit schilderij is geschilderd met acryl de maten 30x40cm .Ik heb het gemaakt voor een goede vriendin die gek is op zwart katten.

graag jullie mening over dit schilderij. Op de foto is niet echt duidelijk te zien de snorharen en de haartjes boven de ogen.

gr. cowina

Maria_Anne
Contacteer:

Re: zwarte kat

Bericht door Maria_Anne »

Ik weet dat ik in herhaling val, Cowina, maar ik zou zelf altijd proberen puur zwart (uit tube) te vermijden. Door zelf te mengen daag je jezelf ook uit meer verschillende kleuren te gebruiken, wat zeker welkom is in zo'n zwart dier als deze kat. Als je goed naar je referentie kijkt zul je zien hoeveel andere kleuren er wel niet in dat zwart zitten!
Knap van je dat je de ogen er in de juiste positie op hebt gezet! En de eenvoud in kleuren vind ik ook erg goed gekozen. Wel zou ik nog even kijken naar de vorm van de kop. Door het grote voorste oor, en het kleine achterste oor, lijkt het alsof er een deuk aan de bovenkant van de kop zit.
Hopelijk kun je hier iets mee. Je vriendin zal hoe dan ook vast erg blij zijn met je werk!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Luc65

Bericht door Luc65 »

Maria_Anne schreef:Ik weet dat ik in herhaling val, Cowina, maar ik zou zelf altijd proberen puur zwart (uit tube) te vermijden. Door zelf te mengen daag je jezelf ook uit meer verschillende kleuren te gebruiken, wat zeker welkom is in zo'n zwart dier als deze kat. Als je goed naar je referentie kijkt zul je zien hoeveel andere kleuren er wel niet in dat zwart zitten!
Knap van je dat je de ogen er in de juiste positie op hebt gezet! En de eenvoud in kleuren vind ik ook erg goed gekozen. Wel zou ik nog even kijken naar de vorm van de kop. Door het grote voorste oor, en het kleine achterste oor, lijkt het alsof er een deuk aan de bovenkant van de kop zit.
Hopelijk kun je hier iets mee. Je vriendin zal hoe dan ook vast erg blij zijn met je werk!
Maria-Anne, ik heb wat foto's van zwarte katten bekeken, maar ik zie dan vooral zwart en veel tinten grijs. Bedoel je dat met verschillende kleuren of gebruik je gewoon geen zwart en kies je een andere donkere kleur als basiskleur om het gebruik van zwart te vermijden?

Luc65

Bericht door Luc65 »

Luc65 schreef:
Maria_Anne schreef:Ik weet dat ik in herhaling val, Cowina, maar ik zou zelf altijd proberen puur zwart (uit tube) te vermijden. Door zelf te mengen daag je jezelf ook uit meer verschillende kleuren te gebruiken, wat zeker welkom is in zo'n zwart dier als deze kat. Als je goed naar je referentie kijkt zul je zien hoeveel andere kleuren er wel niet in dat zwart zitten!
Maria-Anne, ik heb wat foto's van zwarte katten bekeken, maar ik zie dan vooral zwart en veel tinten grijs. Bedoel je dat met verschillende kleuren of gebruik je gewoon geen zwart en kies je een andere donkere kleur als basiskleur om het gebruik van zwart te vermijden?
Ik zie dat je al een reactie hebt gegeven op een schilderij van mij waar dit uitlegt, had ik nog niet gelezen.

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Inderdaad, Luc :)
In principe meng ik dus alle zwart, maar ik werk vaak ook met een onderlaag (het is echt niet één weg die naar Rome leidt natuurlijk) waarin ik heel goed probeer te kijken welke kleuren ik in mijn hoofdonderwerp zie. In de glans zitten vaak weerkaatsingen van de omgeving, of een vachtkleur bevat veel bruin (en daarmee rood, paars, geel) of juist veel blauw (dus veel tinten blauw, paars). Gebruik dat! Het kan je werk expressiever maken :)
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

cowina

Bericht door cowina »

bedankt voor de tips .Ik moet ook nog in opdracht een kat schilderen dus ik zal de tips zeker uitproberen. gr. cowina

siese

Bericht door siese »

ik zou nog iets meer kleurvariatie in de ogen steken (vooral linker) zodat je diepte hebt en het volume er meer uitkomt. Verhoudingen zijn goed. Bovenkant kopje vind ik wat slordig. Daar zit een deukje in. Heb je eerst de achtergrond gedaan en dan de kat erop of omgekeerd?
----------------------> MIJN WEBSITE
----------------------> Word fan op Facebook!

cowina

Bericht door cowina »

de kat had ik al ingetekend en toen heb ik eerst de achtergrond geschilderd daarna de kat geschilderd iets over de ingetekende lijn zodat ik ook de vacht dik kon aanzetten.

Plaats reactie