In het offensief vakantie Frankrijk

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
iwert86

In het offensief vakantie Frankrijk

Bericht door iwert86 »

Hallo allemaal wegens omstandigheden al weer een poosje geleden dat ik wat heb kunnen laten zien
maar werd weer eens tijd. paar maanden geleden op het atelier wat geëxperimenteerd met stijlen,
wou een stadsgezicht bij nacht maken in grove niet al te gedetailleerde stijl en wou de kleuren het werk laten doen, dit werk wat er uit kwam
vond ikzelf aardig en goed geslaagd dus dacht dit ga ik nog een keer maken, dan met ander stadsgezicht overdag.
Maar dit werk was zeer zeer mislukt in mijn ogen. Ik dacht bij mijzelf ik kan toch wel een stuk beter dan deze troep
die ik op doek had gezet. Ik ben toen in het offensief gegaan en heb een 3e schilderij van Frankrijk gemaakt en deze kwam
een stuk beter op doek terecht waar ik zeer tevreden over ben.

1e schilderij is het geslaagde stadsgezicht bij nacht, is een een stad in canada maar kan zo niet op de naam komen
2e schilderij is het mislukte doek, parlementsgebouw in Boedapest
3e schilderij is van Frankrijk en komt van een foto die destijds zelf heb gemaakt. Gedeeltelijk met pallet mes.
Alle drie met acryl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DeJa

Re: In het offensief vakantie Frankrijk

Bericht door DeJa »

Het derde schilderij doet mij het meeste, mooi impressionistisch.
Groeten DeJa

BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Mijn favoriet is ook de derde, mooi rustgevend.
De tweede is inderdaad het minste, de gebouwen zijn wat schuin.-?

Piet Br
Contacteer:

Bericht door Piet Br »

Het derde schilderij bevalt ook omdat er een goed perspectief en kleurcontrast is. Maar het eerste schilderij verdient ook aandacht. Immers het is erg lastig om in donkere tonen te schilderen. Lekker doorgaan zo!
http://www.pieterbroertjes.nl
SCHILDEREN MET OLIEVERF
DOOR EEN SCHILDER ... VOOR EEN SCHILDER

iwert86

Bericht door iwert86 »

Dankjewel voor al jullie reacties weer.@BlackScorpion: Ja het klopt dat het gebouw als een soort toren van Pisa scheef staat en loopt, had ik ook te laat opgemerkt toen ik er mee bezig was maar geen zin in om te herstellen was toch al mislukt :)

Coen

Bericht door Coen »

De eerste twee werken vind ik weer een hele charmante uitsraling hebben. Dat wordt wel wat tegengewerkt door dat wat rechte lijnen horen te zijn voor het oog, enigszins golven.
Het derde werk is een juweeltje! Daarin zit alles waar je goed in bent. Mooie compositie, veel diepte (ook al door het vooraan plaatsen van die donkere boom), je niet-verliezen in detaillering en vooral het scheppen van sfeer d.m.v. kleur.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Luc65

Bericht door Luc65 »

Er zit veel beweging in de schilderijen, dat vind ik leuk. Grappig trouwens om die windmolens te zien op het derde schilderij. Het is een vrij tijdloos beeld en dat zie je ineens die windmolens en dat weet je dat het van nu is.

iwert86

Bericht door iwert86 »

Dankjewel Coen en luc65, wat een late reactie van mij maar toch nog een

Plaats reactie