Modelletje Gaai

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Jis

Modelletje Gaai

Bericht door Jis »

De laatste tijd schilder ik vogels, zo ontzettend leuk om te doen vind ik.

Op 30x30 linnen met olieverf. Eigen referentiefoto.

Afbeelding
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

unikap

Re: Modelletje Gaai

Bericht door unikap »

Kijk er met plezier naar! Tikje vage omgeving, messcherp onderwerp.
gr unikap

RichardsArt

Bericht door RichardsArt »

Een hele mooi Vlaamse Gaai, prachtig gedaan. Ja de achtergrond. Misschien is je bedoeling om de Gaai die op het hout staat, wat meer close-up geeft en de achtergrond wat meer vervaagd word.

Jis

Bericht door Jis »

Dank jullie wel unikap en Richard voor jullie leuke reacties.

De achtergrond. :D Daar heb ik zo niet over nagedacht en toch ook weer wel, zie het als een experiment, wat voor mij, voor nu in ieder geval, naar meer smaakt.

Ben nu bezig met een zijdevlinder met een soortgelijke achtergrond. Deze is hierin iets meer aanwezig.
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Coen

Bericht door Coen »

Mooie Vlaamse gaai, vol in de focus op een achtergrond met overeenstemmende kleuren. Een erg leuk werk, Jis!
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Jis

Bericht door Jis »

Leuk gezegd Coen, vol in de focus. Dankjewel!
www.jiskahofland.exto.nl

Onion

Bericht door Onion »

Wat een leuk schilderij! Contrast tussen de haarscherpe gaai en paal, en de achtergrond vind ik inderdaad erg sterk werken. Gaai vind ik prachtig geschilderd. Maar misschien gek genoeg ben ik vooral groot fan van je achtergrond. Dat abstracte effect, dat daardoor wordt uitgeademd, met subtiele schakeringen en contrasten, daar ben ik stikjaloers op!
Eén klein puntje dat me opvalt: doordat je rechts naast het paaltje wat meer donker hebt gebruikt, lijkt dit een schaduw, waardoor de achtergrond daar ter plekke erg naar voren wordt getrokken. Ik snap dat hierdoor er meer contrast tussen het lichte in de paal en achtergrond ontstaat, maar dit effect viel me wel op. Het zou al een boel doen als je het lichte deel onder de staart vlak naast de paal iets verder naar beneden had getrokken.
Ik vind het een heel fijn rustig werk, waarvan ik merk dat ik er een aantal keren naar ben teruggekeerd om er even naar te staren.

Jis

Bericht door Jis »

Dankjewel voor je reactie en feedback Onion, heel leuk. Durf er niet meer aan te zitten maar snap wat je bedoelt met dat stukje rechts onder.
www.jiskahofland.exto.nl

Plaats reactie