Hoihoi,
ik ben zelf begonnen met de goedkoopste verf van kruidvat. Heb meerdere goedkopere uitgeprobeerd en vond het in het begin goed. Maar merkte dat de verf wel erg snel uit begon te drogen, dik werd en niet goed smeer(?)baar was.
Toendertijd kende ik nog geen enkele techniek.
Op mijn verjaardag heb ik ooit eens een set met grote potten Amsterdam gekregen en wauw ik merkte gelijk verschil in de verf. Hoeveel mooier de kleuren waren en hoeveel prettiger en zuiniger ik ermee kon werken.
Je kan betere kwaliteit verf veel langer bewaren alleen al!
Uiteindelijk had ik nieuwe potten verf nodig en ben bij mij in de buurt naar de betere kunst en kantoor winkel gegaan om daar potten Amsterdam te gaan halen.
Ik heb me daar laten adviseren over verschillende merken en ben toen de Galeria gaan uitproberen. Dat beviel me ook weer beter dan Amsterdam qua kleuren enz.
Later kwam er liquitex bij en daar heb ik toen ook een workshop over gevolgd. Erg leuk en erg leerzaam.
De pigmenten in deze merken zijn merkbaar beter dan in goedkopere acrylverf varianten en je doet ook nog langer met deze merken. Dus ik ben uiteindelijk goedkoper uit!
Nu schilder ik over het algemeen alleen nog maar met de galeria en de liquitex basics (heel soms nog amsterdam), die bevallen mij het beste!
Van liquitex heb je ook nog de professional, maar die gaat boven mijn budget!!
Dit is mijn ervaring met deze merken!