Traditionele olieverf over Cobra olieverf?

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Mirte

Traditionele olieverf over Cobra olieverf?

Bericht door Mirte »

Mijn Cobra-olieverfschilderij is mislukt, kan gebeuren, ik heb er een egale kleur overheen gedaan. De Cobralaag is vrij vet. Nu wil ik als het droog is, eroverheen met traditionele olieverf, kan dat?

Coen

Re: Traditionele olieverf over Cobra olieverf?

Bericht door Coen »

Ik ken Cobra-olieverf niet, maar ik neem aan dat het geen probleem zal zijn, als de verf droog is. Ik kan me voorstellen dat je eerst met een doek de natte verf er zoveel mogelijk afhaalt. Als de verf dan droog is, zou ik enkele lagen gesso (de Action heeft goedkope, over een paar weken .....) aanbrengen. Dat geeft een goede ondergrond.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Mirte

Bericht door Mirte »

Coen schreef:
zo dec 20, 2020 2:07 am
Ik ken Cobra-olieverf niet, maar ik neem aan dat het geen probleem zal zijn, als de verf droog is. Ik kan me voorstellen dat je eerst met een doek de natte verf er zoveel mogelijk afhaalt. Als de verf dan droog is, zou ik enkele lagen gesso (de Action heeft goedkope, over een paar weken .....) aanbrengen. Dat geeft een goede ondergrond.
Ik vraag me af of je niet meteen over watervermengbare olieverf kunt schilderen, de kleur wil ik gebruiken als ondergrond.

Kwastje

Bericht door Kwastje »

Ik zou voorzichtig zijn met de gesso van de action. Schijnt nogal giftig te zijn

Plaats reactie