Traditionele olieverf over Cobra olieverf?
Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog
Traditionele olieverf over Cobra olieverf?
Mijn Cobra-olieverfschilderij is mislukt, kan gebeuren, ik heb er een egale kleur overheen gedaan. De Cobralaag is vrij vet. Nu wil ik als het droog is, eroverheen met traditionele olieverf, kan dat?
Re: Traditionele olieverf over Cobra olieverf?
Ik ken Cobra-olieverf niet, maar ik neem aan dat het geen probleem zal zijn, als de verf droog is. Ik kan me voorstellen dat je eerst met een doek de natte verf er zoveel mogelijk afhaalt. Als de verf dan droog is, zou ik enkele lagen gesso (de Action heeft goedkope, over een paar weken .....) aanbrengen. Dat geeft een goede ondergrond.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Ik vraag me af of je niet meteen over watervermengbare olieverf kunt schilderen, de kleur wil ik gebruiken als ondergrond.Coen schreef: ↑zo dec 20, 2020 2:07 amIk ken Cobra-olieverf niet, maar ik neem aan dat het geen probleem zal zijn, als de verf droog is. Ik kan me voorstellen dat je eerst met een doek de natte verf er zoveel mogelijk afhaalt. Als de verf dan droog is, zou ik enkele lagen gesso (de Action heeft goedkope, over een paar weken .....) aanbrengen. Dat geeft een goede ondergrond.
Ik zou voorzichtig zijn met de gesso van de action. Schijnt nogal giftig te zijn