Fijne haren schilderen.

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Henry

Fijne haren schilderen.

Bericht door Henry »

Goedemorgen,

Welke penseel is het beste om fijne haren te schilderen (olieverf), snorharen van een dier bijvoorbeeld?
Rond? Plat? Sleper? En welke maat?
En moet de verf verdund worden? Zo ja met wat?
Terpentine? Medium?

Alvast bedankt,

Groet,
Henry.

AtelierBrigitte
Contacteer:

Re: Fijne haren schilderen.

Bericht door AtelierBrigitte »

Verdunnen zou ik altijd met een toepasselijk medium doen.
En de dikte van de kwast maakt eigenlijk niet uit, want ook met een dikke kwast (mits deze een goede punt heeft) kun je hele dunne lijnen trekken. Het is een kwestie van hoe je je hand houdt ten opzichte van het doek en de druk die je uitoefent.

Omdat het voor iedereen anders werkt, zou ik adviseren om een paar verschillende soorten kwasten te pakken (die je al hebt) en daarmee op een proefvlak wat te proberen.
Ik zelf ben fan van het gebruiken van een zogenaamde kattentong, maar wat ik fijn vind, kan een ander vreselijk vinden :)
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Henry

Re: Fijne haren schilderen.

Bericht door Henry »

AtelierBrigitte schreef:
vr apr 17, 2020 12:07 pm
Verdunnen zou ik altijd met een toepasselijk medium doen.
En de dikte van de kwast maakt eigenlijk niet uit, want ook met een dikke kwast (mits deze een goede punt heeft) kun je hele dunne lijnen trekken. Het is een kwestie van hoe je je hand houdt ten opzichte van het doek en de druk die je uitoefent.

Omdat het voor iedereen anders werkt, zou ik adviseren om een paar verschillende soorten kwasten te pakken (die je al hebt) en daarmee op een proefvlak wat te proberen.
Ik zelf ben fan van het gebruiken van een zogenaamde kattentong, maar wat ik fijn vind, kan een ander vreselijk vinden :)
Bedankt Brigitte, voor deze nuttige tips.

Groet,
Henry.

Plaats reactie