If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Welke kwaliteit acryl

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Ingenckie

Welke kwaliteit acryl

Berichtdoor Ingenckie » Za Feb 23, 2013 4:36 pm

Ik heb zo hier en daar al wat gelezen over kwaliteit van acrylverf en ik kom heel vaak Galeria tegen en Amsterdam.

Ik moet zelf weer wat nieuwe acrylverf gaan kopen en twijfel nu welk merk ik zal kopen.
Ik heb tot nu toe voornamelijk gewerkt met Amsterdam en dat beviel wel.
Maar omdat ik ook nogal op de kosten moet letten vraag ik me af hoe de kwaliteit is van de volgende merken:
Rowney system 3, Art Creation en Maimero acrilico.

Hoe verhouden zich deze merken ten opzichte van de Amsterdam?
En wat is het verschil met de Galeria waarover ik ook veel positieve opmerkingen hier op het forum gelezen heb?

Dank jullie wel,
Ingrid

*Kees

Re: Welke kwaliteit acryl

Berichtdoor *Kees » Zo Feb 24, 2013 4:41 pm

Talens heeft acrylverf in diverse kwaliteitsniveaus, van laag naar hoog Art Creation, Amsterdam, Van Gogh en Rembrandt. Ik ken de Art Creation verf niet, maar gezien andere producten van Art Creation denk ik dat het teleurstellend is. Van Gogh is vergelijkbaar met het Galleria van Engelse Winsor & Newton: beide verven heb ik gebruikt en ze zijn prima. Voordeel Galleria is dat de tubes 60 ml bevatten en die van Van Gogh 40 ml. Nadeel Galleria is dat ze niet alle kleuren hebben (bijvoorbeeld geen Emeraldgroen, wat een nuttige kleur is). Bedenk verder: hoe duurder de verf, hoe kleiner de tube meestal is, maar dure verf heeft meer pigment en minder vulstof, en je hebt er dus minder van nodig.

fenja85

Berichtdoor fenja85 » Zo Feb 24, 2013 5:49 pm

misschien vind je hier nog wat antwoorden ;)

http://www.schilderenenzo.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=13265

Rebecca

Berichtdoor Rebecca » Zo Feb 24, 2013 8:49 pm

Persoonlijk zou ik zeggen dat Galeria tussen Amsterdam en Van Gogh in zit qua kwaliteit. Ik ben vooralsnog bij Van Gogh blijven steken omdat ik dat prima vind en ook de kleuren vind ik mooi.

Wat ik vaak probeer om de prijs een beetje te drukken is goed op de aanbiedingen letten. Zo had ik een tijdje terug van Galeria 2+1 gratis :)

Ik geloof dat Ara ook een goede studiekwaliteit verf heeft voor een betaalbare prijs.

Minder kwaliteit dan een studiekwaliteit zoals Amsterdam of Galeria zou ik persoonlijk niet snel proberen voor iets anders studies.

Oscar1

Berichtdoor Oscar1 » Di Jan 09, 2018 12:52 pm

Talens art creation is zeer behoorlijke verf volgens mij. Er is natuurlijk beter voor meer geld uiteraard. Ara is zeker geen studiekwaliteit, wordt op academisch in nederland volop gebruikt en komt van de oud hollandsche. Sennelier is goedkoop en doet het goed en in knijpflacons tegen een heel schappelijke prijs. Voor portretten beveel ik golden open aan topproduct en langzamere droogtijd.

Oscar1

Berichtdoor Oscar1 » Di Jan 09, 2018 12:55 pm

Nog even dit de tubes van action stellen weinig voor heel weinig pigment en slecht dekkend daardoor, overigens heeft action ook best goede producten natuurlijk. De tangetjes (handgereedschap vallen tegen) laatst eentje helemaal verbogen, waarschijnlijk te hard geknepen!!

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Wo Jan 10, 2018 12:38 pm

Koop van de kleuren die je veel gebruikt de professionele kwaliteit en van de aardkleuren de studiekwaliteit.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”