Schaap

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia, Mariska

Plaats reactie
BERNA

Schaap

Bericht door BERNA » zo feb 09, 2020 6:54 pm

Ik had een vraagje ik wil graag een schaap schilderen.
Met acryl verf.
De vraag is of iemand al eens een schaap heeft geschilderd.
De vacht is het probleem hoe krijg je die krulletjes en de kleur.
Bedankt Berna :bye:

ANTONI
Contacteer:

Re: Schaap

Bericht door ANTONI » zo feb 09, 2020 9:33 pm

Hallo Berna,

Krulletjes maak je door je platte penseel te draaien.
Even oefenen en daarna gaat het als een speer.
Succes.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

BERNA

Bericht door BERNA » zo feb 09, 2020 10:58 pm

Super bedankt ga het proberen :thumbs:

BERNA

Bericht door BERNA » zo feb 09, 2020 11:02 pm

Nog even een vraagje kan het gewoon geschilderd worden met acryl verf?

ANTONI
Contacteer:

Bericht door ANTONI » ma feb 10, 2020 9:59 pm

BERNA schreef:
zo feb 09, 2020 11:02 pm
Nog even een vraagje kan het gewoon geschilderd worden met acryl verf?
Kan natuurlijk ook,Berna. Wel even oefenen hoor. Acryl verf is een sneldrogende verf zoals je al weet.
ANTONI

_canvas_

Bericht door _canvas_ » di feb 11, 2020 9:06 am

Ik denk het is beter om niet vanaf begin iedere krul te schilderen, maar eerst een laagje verf met alleen lichte en donkere vlakken en darnaa eerst met de krullen verder.
Groetjes uit Oostenrijk
Lisi

ANTONI
Contacteer:

Bericht door ANTONI » di feb 11, 2020 8:59 pm

_canvas_ schreef:
di feb 11, 2020 9:06 am
Ik denk het is beter om niet vanaf begin iedere krul te schilderen, maar eerst een laagje verf met alleen lichte en donkere vlakken en darnaa eerst met de krullen verder.
Welnee, Het is een kwestie van praktijk. Gewoon genoeg verf op de platte borstel en dan draaien.
Op deze manier heb ik al zoveel geschilderd met uitstekend resultaat.
ANTONI

Philomeen

Bericht door Philomeen » do feb 13, 2020 5:35 pm

ANTONI schreef:
di feb 11, 2020 8:59 pm
_canvas_ schreef:
Welnee, Het is een kwestie van praktijk. Gewoon genoeg verf op de platte borstel en dan draaien.
Ik heb nog nooit een schaap geschilderd, maar heb wel een schaap tekening op mijn To Do-lijstje staan. Maar omdat ik ook struikel over de vacht, zou ik het wel fijn vinden wanneer je ons een voorbeeld zou willen laten zien van de manier waarop jij deze vacht maakt. Ik zou zelf de manier van canvas volgen, dus eerst een ondergrond om licht en donker aan te geven en dan pas proberen de krullen erin te zetten. Ben bang dat het anders al gauw een dichtgelopen smurrie verf gaat worden. Ik ben dus wel benieuwd naar een voorbeeld Antoni :fwt:

ANTONI
Contacteer:

Bericht door ANTONI » do feb 13, 2020 11:02 pm

Philomeen schreef:
do feb 13, 2020 5:35 pm
ANTONI schreef:
_canvas_ schreef:
Ik heb nog nooit een schaap geschilderd, maar heb wel een schaap tekening op mijn To Do-lijstje staan. Maar omdat ik ook struikel over de vacht, zou ik het wel fijn vinden wanneer je ons een voorbeeld zou willen laten zien van de manier waarop jij deze vacht maakt. Ik zou zelf de manier van canvas volgen, dus eerst een ondergrond om licht en donker aan te geven en dan pas proberen de krullen erin te zetten. Ben bang dat het anders al gauw een dichtgelopen smurrie verf gaat worden. Ik ben dus wel benieuwd naar een voorbeeld Antoni :fwt:
Ik zal wat rondkijken (Haha, doe ik niet zelf maar mijn assistente).Ik geloof niet dat ik nog iets met schapen heb maar mss nog een klein schilderijtje van een Westie. Ik kijk nog even op mijn galerij op de gsm.
ANTONI

Philomeen

Bericht door Philomeen » vr feb 14, 2020 10:47 am

ANTONI schreef:
do feb 13, 2020 11:02 pm
Philomeen schreef:
do feb 13, 2020 5:35 pm
ANTONI schreef:

Ik zal wat rondkijken (Haha, doe ik niet zelf maar mijn assistente).Ik geloof niet dat ik nog iets met schapen heb maar mss nog een klein schilderijtje van een Westie. Ik kijk nog even op mijn galerij op de gsm.
Super! :thumbs:

ANTONI
Contacteer:

Bericht door ANTONI » zo feb 16, 2020 11:06 pm

Afbeelding van de Westies zoals beloofd.
20161101_102757-westie.jpg
ANTONI

Philomeen

Bericht door Philomeen » ma feb 17, 2020 5:58 pm

Dank je Antoni voor de genomen moeite.
Heb je deze vacht alleen met verf opgezet? Of heb je ook een pasta (heet dat zo?) gebruikt om het meer volume te krijgen in de verf?
Ik ga mijn voorbeeld nog maar eens goed bestuderen en misschien maar eens een aantal proefjes maken, want ik denk dat het wel een moeilijkheidsgraad is waar ik nog naar toe moet groeien.

ANTONI
Contacteer:

Bericht door ANTONI » ma feb 17, 2020 8:13 pm

Philomeen schreef:
ma feb 17, 2020 5:58 pm
Dank je Antoni voor de genomen moeite.
Heb je deze vacht alleen met verf opgezet? Of heb je ook een pasta (heet dat zo?) gebruikt om het meer volume te krijgen in de verf?
Ik ga mijn voorbeeld nog maar eens goed bestuderen en misschien maar eens een aantal proefjes maken, want ik denk dat het wel een moeilijkheidsgraad is waar ik nog naar toe moet groeien.
Hallo Philomeen,

De vacht is alleen met verf opgezet. Het is niet echt moeilijk.Je moet even wat
doen op een proefstukje. Daarna ga je als een speer. Geloof me.
Pasta heb ik wel maar die zit nog nieuw in de tube.
ANTONI

Plaats reactie