Co-ro-na

Verhalen over van alles en nog wat, wat je maar kwijt wilt.
En doe mee met onze Monthly Challenge!

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Mariska

Co-ro-na

Bericht door Mariska »

Hoe varen jullie in deze onwerkelijke tijd van corona?

Ik zit in een landelijk, redelijk dun bevolkt durrepie in de USA en voel me nog redelijk veilig. Twee gevallen bekend op ongeveer 4000 inwoners. Ik behoor met mijn astmatische bronchitis wel tot een risico-groep, en heb zelfs een iets sterker medicijn gekregen om te helpen met de stress. Stress die niet alleen door het virus veroorzaakt werd. We stonden toen covid19 uitbrak op het punt om naar NL te gaan voor een administratieve handeling, en omdat dat een beetje bemoeilijkt werd, zitten we nu in nogal onzeker vaarwater. Het besluit om hier te blijven was wel een heel bewust besluit. Enniehoe, lang verhaal. Verder wel redelijk gezond gelukkig, en dat proberen we zo te houden.
Klik hier om te zien wat ik maak.

AtelierBrigitte
Contacteer:

Re: Co-ro-na

Bericht door AtelierBrigitte »

Het vanuit huis werken, deed ik al ruim 3 jaar - dus dat is voor mij niet anders.
Maar als ZZP-er is het sinds vorige week wel een stuk rustiger geworden qua werk, dus ik zal het wel in mijn inkomen gaan merken. Gelukkig heeft mijn man een vaste baan, dus wat dat betreft redden we het zeker. Hij zit nu ook al een paar weken thuis en ik vind het eigenlijk wel heel gezellig dat hij nu hele dagen thuis is. Natuurlijk hebben we overdag elk ons eigen ding wat we doen, maar toch: samen lunchen, ff een lunchwandeling maken etc.

Vooral onze ouders zitten in de risicogroep, dus sinds de lockdown ben ik daar niet meer geweest. Gewoon wat vaker bellen en ze hebben nu ook het videobellen ontdekt. Dan is een gesprek toch net even wat persoonlijker. En verder mis ik het persoonlijk contact met vrienden, uitjes naar de dierentuin etc. Maar wij zijn nog gezond en de meeste mensen om ons heen ook, dus dat proberen wij ook zo te houden door ons aan de regels te houden.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Ja dat mis je nu echt he, die sociale contacten... Even een dag(deel) op pad... Hopelijk blijft iedereen gezond en wel. Misschien wel weer meer tijd om meer te tekenen of te schilderen, ik merk van wel, in ieder geval :)
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik werk nu al 5 weken van thuis uit (nu gaat het werk niet meer kunnen blijven tegenwerken tegen 1 dag per week thuiswerk later, ha) met om de andere week 1 of 2 dagen naar het werk gaan. We zitten daar dan met een skeleton crew met maar 10 man ipv 60 in het gebouw. Zo gaan we sowieso door tot eind mei. En in mei moeten we ook 1 dag per week vakantie nemen of werkloosheid.

Verder blijf ik binnen, behalve voor mijn maandelijkse bezoekjes aan het ziekenhuis (maandelijkse infusen tegen reuma) waarvoor ik morgen weer moet gaan. Beetje eng is wel dat de reuma-afdeling naast de COVID zfdeling ligt en je daar dus langskomt.

Ik ben dus ook risico-patiënt, maar ben ook wel bezorgd om mijn ouders (woon officieel boven hen maar woon praktisch gezien bij hen) wegens 69 en 76 jaar oud. Ben dus wel bang...

AtelierBrigitte
Contacteer:

Hoe is het gegaan BlackScorpion? Met je bezoek aan het ziekenhuis?
Kan me voorstellen dat het eng(er dan normaal) is.

@Maria_anne: ik merk ook dat ik nu wat meer rust en tijd krijg om wat meer te tekenen. Dus ik hoop binnenkort hier weer een keer wat te kunnen posten.

BlackScorpion

Bwa het valt wel mee in het ziekenhuis. Je moet nu verplicht een mondmasker aan, maar buiten aan de ingang en de verpleegster en arts die mij behandelen, kom ik met niemand in contact. Beetje eng dat je voorbij de covid afdeling moet om aan de reuma-afdeling te komen, maar het is duidelijk afgesloten. Vorige week hebben ze wel 5 keer moeten prikken voor het infuus goed zat, bah. Hopelijk gaat het volgende keer toch beter!

Hier blijft voor de rest alles ongeveer hetzelfde. Was gisteren even beetje bang omdat ik een klein beetje koorts maakte en al 3 dagen een druk in mijn hoofd heb. Maar denk niet dat ik vandaag nog koorts heb (nog niet genomen). Kan combinatie zijn van zondag nogal lang in de zon hebben gezeten + spanningshoofdpijn. De eerste 5 à 6 weken lockdown (hier in België) heb ik goed doorstaan, veel beter dan ik dacht. Maar nu de laatste dagen ben ik bewust én onbewust toch wat meer er met bezig. Zo me afvragen hoe het verder gaat gaan. Ik ben afgelopen weekend naar een tuincentrum geweest voor plantjes te kopen en daar viel het me harder dat je zo moet opletten ipv gewoon te doen. Vb. oppassen dat je niet te dicht bij iemand komt enzo. Ervoor heb ik dat niet meegemaakt omdat ik eigenlijk niet buiten kwam. Maar hierdoor heeft het me toch even in het gezicht geslagen en ben ik er onbewust meer met bezig, was spanning geeft natuurlijk...

Qua werk (thuiswerk) is het terug drukker aan het worden. Wat terug even aanpassen is, want je raakt snel gewend aan alles heel traag en rustig aan te doen. En deels ben ik blij dat het terug drukker is, maar ik moet er toch terug aan wennen mentaal hoor, haha.

Jis

Bericht door Jis »

Vooralsnog niet in aanraking gekomen met Covid19 gelukkig ook naasten niet. Zelf niet helemaal gezond dus ben erg voorzichtig. Alleen boodschappen en naar mijn paard (gelukkig mag dat), en gelukkig staat hij heel fijn dag en nacht in zijn kudde op een Paddock Paradise dus daar geen zorgen over.

Heel gezellig AtelierBrigitte, man werkt nu ook thuis en we vinden dat allebei best wel erg leuk.

Ben erg tevreden over hoe Nederland hier mee om gaat, volledige lock down geloof ik niet in. Hoop wel voor veel bedrijven dat het nu half Mei eind Mei wel weer meer open mag gaan. Echt naar voor de mensen die hun banen verliezen en/of bijna niet rond kunnen komen nu.

Naar het ziekenhuis gaan is al niet leuk maar nu nog spannender BlackScorpion. Kan ik me heel goed voorstellen, ik moet nu om de zoveel tijd, om 2 redenen, bloed laten checken en uitslag kan gelukkig telefonisch gedaan worden.

Heel veel sterkte Mariska.

@Maria_Anne, :yes: heerlijk creatief bezig zijn, maar mis zeker ook de bezoekjes en uitjes. Ben het vorige week wel iets gaan versoepelen, (daarvoor hebben we ons echt zo goed als opgesloten) op afstand in de tuin bij ouders zitten, even wandelen op afstand met zus en broer. Met pasen kwam ook onze oudste zoon die we 4 weken niet gezien hadden even thuis. Maandag even in een park gaan hangen, was gelukkig goed te doen om afstand te houden anders waren we weer rechtsomkeert gegaan.

Als ik geen zin heb om te schilderen maak ik foto's in de tuin.

Rosse Metselbij (man)
Afbeelding
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Maria_Anne
Contacteer:

Wat fijn te lezen dat iedereen het ok. maakt. En dat het onze creatieve neigingen prikkelt. Hopelijk geeft het een boost aan dit forum! En is dat dan een van de positieve dingen die dit virus ons brengt...

BlackScorpion

Bij ons (mijn moeder en ik) heeft het corona-spul gezorgd dat we dit weekend voor de eerste keer ooit zelf brood hebben gebakken, haha. Niet persé door de corona hoor, maar we wilden graag plantjes op het terras en nu de tuincentra terug open mochten, waren we daarheen. En laten ze daar nu een redelijk grote bak-afdeling hebben. Nu wel met een all-in-one meel (enkel water toevoegen) gemaakt, maar toch, het is een lekker broodje. Gaan we wel eens vaker doen!

Maria_Anne
Contacteer:

Lekker!!! Heerlijk toch, beetje bakke(leie)n in de keuken :)

BlackScorpion

Het is wel leuk om zoiets zelfgebakken te kunnen eten. We hebben nog meel staan voor 4 broden van dit (volkoren). Nu gaan we ook wel eens een keer voor wit brood kopen (mijn vader eet wit brood). Mijn moeder zou ook eens pistoletjes willen proberen, maar dat lijkt wel best moeilijk. En nu staat ook nog op het programma Madeleine-cakejes (niet nu hoor, ergens in de loop van). Oei... ik hoor mijn weegschaal protesteren ;).

Mariska

Bericht door Mariska »

Heerlijk, zelf gebakken brood. Lekker ook om er 'ns een handje pompoenpitten doorheen te mengen, of iets anders. Ik maakte wel 'ns witbrood met rozemarijn, knoflook, en olijven. Dat noemde ik ons 'weekendbrood', omdat ik dat alleen voor een weekend bakte. Zalig!

AtelierBrigitte
Contacteer:

Omdat ik glutenvrij door het leven moet, bak ik vrij vaak mijn eigen brood (omdat het kant-en-klare spul echt niet te eten is).
@Mariska: ik doe wel eens wat oregano door het witbrood-mix, en/of zwarte olijfjes - heel fijn gesneden. Echt lekker Mediterraneans tintje krijgt het brood!

Mariska

Bericht door Mariska »

@AtelierBrigitte: Oregano, jammie, ook lekker. Ik krijg trek van praten over eten ...

Maria_Anne
Contacteer:

Mjam... klinkt allemaal erg lekker...

Plaats reactie