Co-ro-na

Verhalen over van alles en nog wat, wat je maar kwijt wilt.
En doe mee met onze Monthly Challenge!

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

julie lapin

Re: Co-ro-na

Bericht door julie lapin »

nu het toch zo rustig en kalm is op het forum en ik me dus niet voor teveel leden belachelijk hoef te maken zou ik een misschien domme vraag willen stellen : heeft er iemand tips om met kleurpotloodjes te werken zonder dat het lawaai maakt? ( onderleggers van schuimrubber, geluidsdempers ,...) ik woon op een gehorig appartement met dunne muren en buren die nu meer thuis zijn door corona, ik krijg langs beide kanten commentaar omdat ze het krassen op papier horen, ik verplaats mijn tekengerief , laptop, lichtbak enz van de ene kamer naar de andere en voel me daardoor een beetje half-nomadisch ,( weeral ) verhuizen is voorlopig geen optie , :help:
Bijlagen
atelier.jpg

unikap

Bericht door unikap »

Kussen of gevouwen deken onder je tekenplankje (niet van dun resonerend materiaal, beter dik inert materiaal MDF).
Vilten plakschijfjes onder tafelpoten. Tafel vrij van de wand houden. Tafel mag niet wippen.
Met nat puntje kun je je potlood makkelijk laten afgeven. Bevochtigen met sponsje niet met tong, kans op gifstoffen in de stift.
Muziek via oortje, plastic lepeltje in koffie en thee.
PS er ligt naast je tekentafel een kat en geen konijn . . toch!?
leuk prentje, sterkte ermee unikap

julie lapin

goeiemorgen, unikap,
bedankt voor je reactie! ik ga direkt wat experimenteren met kussen en deken ,kijken wat het meest praktisch is , of het niet teveel wiebelt enzo, en vilt onder tafelpoten , ik weet dat mijn vraag een beetje gek klinkt maar ik dacht dat ik het op dit forum wel kon vragen, ik heb al van alles geprobeerd met verschillende tekenmaterialen : penselen maken minder lawaai dan kroontjespen en inkt, softpastel op ruw papier maar meer geluid dan oliepastel enz , ik vind het vooral in deze corona-tijden zo raar omdat vele mensen thuis zitten en aangemoedigd worden om thuis te werken , facebook en dergelijke bijna exploderen met creatieve cursussen , héél veel voorbeelden met kleurpotloden, als het weer het toelaat ga ik buiten in het park schetsen,
een konijn ? met korte oortjes dan? :)

Coen

Bericht door Coen »

Je buren heropvoeden kan ook een manier zijn, want last hebben van krassende kleurpotloden, lijkt me ook weer niet ZO erg......... Of schreeuw je erbij, terwijl je je heavy metalmuziek draait?
Prachtig begeleidend prentje!
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

RichardsArt

Bericht door RichardsArt »

Corona is voor mij althans niet een indirecte impact omdat ik mij neutraal probeer op te stellen. Ik heb voor deze forum gekozen omdat ik graag met andere leden elkaars ervaringen kunnen delen met wat je doet en kunnen steunen. Deze rubriek corona is wel mooi bedacht, omdat je ook even naast praten over onze prachtige werken, ook even je gevoelens kwijt kunt over persoonlijke dingen die je meemaakt. Ik heb geen Facebook, maar in dit forum is eigenlijk voor mij de gelegenheid om leuk om met elkaar echt voor je kunst die je maakt en andere zaken toch met elkaar kunt delen. En ook met corona kun je hiermee natuurlijk ook steun zoeken. Maar als de corona crisis weer wat onder controle is, zal voor mij niets veranderen, omdat ik mij hier al wat thuis begin te voelen. Heb al leuke contacten hier en kan mij ook ontplooien en ontwikkelen en een hoop leren.

Ik denk dat je ook als je elkaar complimenten en commentaar kunt geven op je werken, ook enthousiast word om door te zetten. Tips geven is voor mij stimulans om lekker weer bezig te gaan met tekenen. Voor sommige is dat fijn als je het moeilijk hebt in deze rare tijd. Het geeft hoop en in deze forum kun je alles vragen. Er is altijd wel iemand die jou kan helpen om door te gaan met wat je wilt bereiken.

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

@Julie Lapin, jeetje inderdaad; ik denk dat de oplossing niet bij jouw tekenplankje dient te liggen, maar eerder bij de belastbaarheid van je buren... Hoe is het verder gegaan?
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

julie lapin

op you tube zie ik bij de rubriek " beeldende kunst" regelmatig filmpjes van kunstenaars aan het werk in hun atelier , ik kijk dan -met gezonde afgunst- meer naar die ateliers dan naar de schilderijen op hun ezels,
het is nu eindelijk mooi zomerweer ( eind oktober!) en ik hoor mijn buurman op het terras zeggen:" ik vind het niet erg dat die van hiernaast altijd aan't tekenen is!" maar ik vind het wél vervelend dat hij daar commentaar op geeft,
dit is geen roddelrubriek maar ik vind het wat raar dat je in tijden van corona niet binnenshuis kan werken zonder de anderen te storen,
of zoals van gogh aan theo schreef:"de wachttijden voor sociale woningen zijn lang!" :)
Bijlagen
vincent.jpg

Coen

Bericht door Coen »

Wat een prachtige tekening heb je er bij gedaan, Julie!! Heel vervelend dat je probleem nog steeds niet opgelost is.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

julie lapin

dankje, coen !
ik blijf zoeken,

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Wauw wat treffend inderdaad... En wij duimen voor je.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

julie lapin

dankje, maria anne ,
een nieuw adres zoeken is ook veel papierwerk , maar minder leuk dan met kleurpotloden :)

Plaats reactie