Co-ro-na

Verhalen over van alles en nog wat, wat je maar kwijt wilt.
En doe mee met onze Monthly Challenge!

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

BlackScorpion

Re: Co-ro-na

Bericht door BlackScorpion »

QUOTE UIT KRANT
Op wandel met Erika Vlieghe (48): “Zorgeloosheid is het gevoel waar ik het meeste naar snak”
UNQUOTE

Awel... daar heeft die helemaal gelijk in in mijn ogen. Erika Vlieghe is een professor van een Universitair ziekenhuis hier in België die je nu veel op het nieuws ziet. En ik denk dat die zorgeloosheid ook is wat ik het meeste mis. Een zorgeloosheid waarvan je niet wist dat je die had vroeger. Maar nu moet je bij alles nadenken, toch als je buiten komt. Nadenken dat je niet in je oog wrijft bij jeuk zonder je handen eerst te wassen, nadenken dat je wacht op 1,5 meter omdat er iemand naast het item staat dat jij moet hebben in de winkel, nadenken dat je niet scheerlings voorbij die persoon mag wandelen die nu eigenlijk in de weg staat om te gaan waar jij heen moet, nadenken dat je niet zomaar naar je collega mag gaan om iets aan te wijzen op diens scherm of om iets na te kijken maar op afstand blijven, etc. Dat vind ik heel moeilijk, ook omdat ik nu al 7/8 weken echt binnen leef en bijna niet ben buiten geweest.

Maar nu eerlijk? Ik ben zaterdag even gaan wandelen en ik vond het echt niet leuk. Een pad waar ik dacht dat niet veel mensen zouden komen. Er reden daar tientallen fietsers over (is een wandelpad). De meesten bekeken me dan vies omdat ik wandelde waar zij fietsten, terwijl ik elke keer zelfs een heel stuk in het gras ging staan. Maar op de koop toe, een meisje op de fiets. Ik stap in het gras uit de weg en ipv aan de andere kant van het pad te gaan fietsen (zodat er 1,5 meter tussen is en er waren geen andere mensen of tegenliggers ofzo), blijft die aan de rechterkant fietsen scheerlings naast me, haar vest raakte me zelfs!! Ik ben snel via rijwegen enzo teruggekeerd naar huis. Nee, wandelen is écht niet leuk :(.

Mariska

Bericht door Mariska »

@BlackScorpion: Dat is mooi verwoord idd, het missen van de zorgeloosheid. En die fietsers :eek: Wat vreselijk onopgevoed en onbeleefd. Eerst fietsen op een wandelpad (toegegeven, ik fietste vroeger wel 'ns op de stoep op een leeftijd dat ik werd geacht dat niet meer te doen), en dan ook nog nauwelijks opzij willen gaan. Je zou bijna een stok achteloos opzij steken ...
Klik hier om te zien wat ik maak.

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Er gebeuren zoveel van dit soort vervelende dingen, jammer dat niet iedereen beseft wat nu nodig is voor elkaars belang. Ook denk ik dat je je (ik) hierdoor niet uit het veld moet laten slaan, of je er al teveel van aan moet trekken. Rotte appels zijn er overal en zullen er ook altijd zijn. Wees de verstandige, ga ze maar uit de weg, neem de volgende keer weer een andere route en denk er niet teveel over na... Probeer te genieten van de mooie initiatieven die er ook zijn!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Maria_Anne
Contacteer:

Eeuwen geleden hadden we hier ook nog Monthly Challenges, toch? Is er animo om weer zoiets op te starten? Dus iemand oppert een opdracht, zoals het (in eigen stijl of eigen invulling) namaken van een foto, of een prompt (een woord als richtlijn waarin je ook zelf invulling kunt geven). Ik dacht; misschien is het wel leuk om zoiets in deze gekke tijden weer op te pakken?

AtelierBrigitte
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte »

Voor mij mag (een vorm van) de Monthly Challenge weer in het leven geroepen worden.
Alhoewel ik dan geen voorstander ben om aan het eind van de maand weer een overzicht te maken van alle resultaten, gewoon alles in 1 draadje houden.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Maria_Anne
Contacteer:

Ja prima! Geen werkverschaffing, ik ben voor :)

Coen

Bericht door Coen »

Dan doe ik mee.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Maria_Anne
Contacteer:

Zal ik hier maar meteen een 'challenge' opperen? Ik heb een eigen foto toegevoegd, van eigen bijen ;) Het is helemaal geen goede foto, niet scherp, geen bewerking in kleuren. Er zit wel een heleboel in; geometrie, natuur, patronen, herhaling, verhoudingen. Ik ga geen opdracht geven, maar ik ben benieuwd of je een element of deel van de afbeelding als inspiratie kunt nemen voor je tekening/schilderij/medium. Hierna ook maar in dit draadje posten? En als je er nog leuke gedachten bij had, vooral erbij zetten zou ik zeggen :)
275B812F-8583-4102-BEE2-810F44D44F4B.jpeg

YouDiffer
Contacteer:

Bericht door YouDiffer »

De coronalockdown begon precies toen ik na mijn zwangerschapsverlof weer mocht werken.

Wij hebben hierdoor een behoorlijke financiële knauw gehad. Mijn man werkt thuis dus voor hem is er niet veel veranderd behalve dat hij langer zijn dochter en vrouw bij zich had.

Verder behalve de maatregelingen merken we er niet veel van.
Angel

An angel found her way,
through her black thoughts.
Angelicfacts is what she has kept hidden,
she's angelsdead.

Plaats reactie